6 הבדלים בין פרסום בגוגל לעומת פרסום בפייסבוק

ההחלטה מה עדיף: פרסום בגוגל לעומת פרסום בפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק או לינקדאין, יכולה להיות מסובכת. לכל פלטפורמה יש את החוזקות והחולשות שלה.
פרסום בגוגל לעומת פרסום בפייסבוק

מה מומלץ: פרסום בגוגל לעומת פרסום בפייסבוק

רוצה להגביר את הנוכחות של העסק שלך אונליין ולשפר את המכירות? קמפיין פרסומי באינטרנט יכול להתאים לכך בול. אבל פה נשאלת השאלה, מה עדיף – פרסום בגוגל או ברשתות החברתיות?

הבנת ההבדלים יכולה לעזור לך למקסם את השיווק שלך:

1. מה כוונת הגולש?

כדי להצליח לבלוט בעולם תחרותי חשוב להבין מה הכוונה של הגולש. במקרה הזה יש הבדל בין כוונת רכישה או כוונת חיפוש מידע (שהם כוונה פעילה) לבין כוונת "תפתיעו אותי" (כוונה פסיבית). במילים פשוטות, האם הגולש רוצה למצוא פתרונות או שהוא פתוח להצעות שאולי הוא לא חשב עליהן מראש.

פרסום PPC בגוגל: כוונה פעילה

קמפיינים של Google Ads, במיוחד ברשת החיפוש (מה שנקרא 'מודעות מילים'), מתמקדים בגולשים שמחפשים באופן פעיל את מה שהעסק מציע. לגולשים האלה יש כוונה מדויקת – למשל כוונת רכישה או כוונה לקבל מידע. המודעה מופיעה ברגע שמישהו מקליד מילות מפתח רלוונטיות. מבחינה פרסומית הגולש הזה מעוניין לקבל החלטה ולכן נחשב "ליד חם".

מתי זה משתלם? פרסום ממומן בגוגל מומלץ במיוחד לשירותים ומוצרים שכבר יש להם היקפי חיפוש ושמציעים פתרונות – מכיוון שהגולשים מחפשים עזרה באופן פעיל יש סיכוי גבוה יותר לבצע המרה.

פרסום במדיה חברתית: גילוי פסיבי

ברשתות החברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם, הגולשים בדרך כלל מחפשים מידע למטרות פנאי. כאן ננסה למשוך את תשומת הלב שלהם עם תוכן מסקרן ומושך מבחינה ויזואלית, והצעות מושכות. חשוב לציין שפרסומים אלה אכן יכולים ליצור מודעות ועניין, אך ייתכן שהקהל אינו בשל להמרה כמו בגוגל.

מתי זה משתלם? כשאנחנו מנסים לחשוף מותג, במיוחד מותגי לייף סטייל (ביגוד, כושר, יופי, מסעדות, תכשיטים וכו') – הגולשים אולי לא מחפשים את המוצרים האלה באופן פעיל אבל הם מסוקרנים מתוכן מושך חזותית ויכולים להחליט שזה דווקא כן מעניין אותם.

2. העיצוב והיצירתיות של מודעות

אחרי שהגדרנו את כוונת הגולשים (פעילה או פסיבית) והיכן יש לנו סיכוי רב יותר להצליח, מגיע ההבדל המהותי הבא בין גוגל לבין המדיה החברתית.

פרסום PPC בגוגל: מודעות מבוססות טקסט

המודעות של Google Ads (שהן הנתח העיקרי בקידום ממומן) מבוססות בעיקר על טקסט. הגולש חיפש "גרר במרכז" וקיבל בדיוק את זה. מודעת החיפוש הטיפוסית מוגבלת לכותרת, תיאור קצר וכמה תוספים פשוטים נוספים. החופש היצירתי מוגבל, וההצלחה תלויה במידה רבה במיקוד לפי מילות מפתח, ברלוונטיות ובטקסט של המודעה.

מתי זה משתלם? כשקהל היעד מחפש הצעה מסוימת כמו "חדר כושר באשדוד". במקרה כזה טקסט תמציתי וממוקד וקריאה לפעולה הם כל מה שנדרש כדי שהגולש ייכנס לאתר או לדף הנחיתה לקרוא עוד. שם כבר אפשר לגלות יצירתיות ללא הגבלה.

פרסום במדיה חברתית: מודעות מבוססות עיצוב

הרשתות החברתיות הן הזירה המושלמת לפרסומים מעוצבים. בין אם מדובר בתמונות, סרטונים, קרוסלות או מודעות אינטראקטיביות, פלטפורמות כמו אינסטגרם ופייסבוק מאפשרות חופש יצירתי. העיצוב והאסתטיקה של המודעות משפיעים ישירות על מעורבות הגולשים.

מתי זה משתלם? במקרים שבהם נרצה לבנות קשר רגשי עם הגולש. דוגמה טובה היא תחום המזון והמסעדות, שם תמונה או וידאו טובים יכולים לגרום לגולש לרצות לקנות עכשיו. בתחום האופנה והסטייל גם כן יש ערך רב לתמונות וסרטונים כאמצעי להגברת המכירות.

3. אפשרויות מיקוד לפי קהל יעד

היכולת להתמקד בקהל היעד הרלוונטי עבורך היא ההבדל המהותי בין מודעה רלוונטית למודעה לא רלוונטית. לדוגמה, מודעה שיכולה להיות מצוינת לאימהות צעירות תתבזבז על נשים בגיל השלישי, אפילו שבשני המקרים מדובר בנשים. חשוב לדעת למי אנחנו מפרסמים כדי להימנע מהפסדים.

פרסום PPC בגוגל: מיקוד לפי מילות מפתח

הפרסום בגוגל יוצא מנקודת הנחה שהגולש מקליד את מה שמעניין אותו, ומכאן אפשר לדעת מה להציג לו. הפילוח הדמוגרפי מיותר במקרים רבים – אבל לא תמיד. חשוב להגדיר מי הקהל הנכון עבורך ולבחור במילות מפתח מתאימות. בחירה נבונה של מילות מפתח היא לב ליבה של הפלטפורמה.

מתי זה משתלם? כשיש מספיק חיפושים למילות מפתח מדויקות והמחיר סביר מבחינת עלות/תועלת. לא בהכרח ללכת על מילת מפתח "רחבה" מדי כמו 'רופא שיניים' – במקרה כזה צריך לדייק יותר: 'הלבנת שיניים באשדוד' פותר את הבעיה ומביא לידים טובים שמעוניינים לרכוש שירות, על סמך מה שהם הקלידו בגוגל.

פרסום במדיה חברתית: מיקוד לפי תחומי עניין והתנהגות

פלטפורמות מדיה חברתית, לעומת זאת, מאפשרות מיקוד מפורט מאוד בהתבסס על תחומי העניין של הגולשים, הדמוגרפיה, התנהגויות מקוונות (לדוגמה 'רכישות אונליין') ועוד. רמה זו של פילוח מאפשרת להתמקד בפרסום באנשים שעשויים להתעניין בהצעות שלך, גם אם הם לא מחפשים אותן באופן פעיל.

מתי זה משתלם? מודעה ממוקדת היטב בקהל יעד שגילה עניין בתחום מסוים יכולה לעבוד נפלא. מותג כושר שמוצג לגולשים שעוקבים אחרי משפיעני כושר, שהופך את המודעות ליותר אישיות ורלוונטיות. מצד שני, טעות לעולם חוזרת וזה שאדם התעניין פעם אחת במודעה של נעליים לא בהכרח אומר שזה תחום עניין אמיתית עבורו.

4. עלות ותחרות

מרבית העסקים בישראל (ובעולם) הם קטנים. לסוכן ביטוח אין את אותו התקציב כמו לחברת הביטוח עצמה. לכן הנושא של עלות ותחרות הוא קריטי.

פרסום PPC בגוגל: עלות ותחרות גבוהות עבור מילות מפתח פופולריות – אך גם כוונת הרכישה גבוהה יותר

ב-Google Ads, העלות לקליק עבור מילות מפתח תחרותיות ביותר עשויה להיות יקרה יחסית. התמחור מבוסס על מכירה פומבית וזה יכול להעלות את המחיר, במיוחד בשווקים תחרותיים מאוד. במקרים כאלה אפשר ללכת על 'ביטויי זנב ארוך' שהם פחות תחרותיים – אבל זה עלול להפחית את התנועה.

מתי זה משתלם? כשעסקה ממוצעת אחת מכסה את גובה הפרסום החודשי. לדוגמה, לימודי משפטים הוא ביטוי יקר ותחרותי, אבל אם הצלחנו לסגור לקוח אחד למסלול של 3-4 שנים כיסינו את העלות החודשית הממוצעת.

פרסום במדיה חברתית: עלות ותחרות נמוכות יותר – אך גם כוונת הרכישה נמוכה יותר

במדיה החברתית, התחרות היא לא על מילות מפתח אלא על תשומת לב בפיד של הגולש. לרוב זה מביא לעלות נמוכה יותר לליד בהשוואה לפרסום בגוגל. עם זאת, ייתכן שלגולשים אלה אין כוונת רכישה גבוהה ואפילו אם נקבל הקלקות רבות התוצאה הסופית לא תשיג את המטרות התקציביות.

מתי זה משתלם? כשעסק עובד על משיכת תשומת לב כאמצעי להמרה בעתיד, ומוכן להשקיע את הזמן והאנרגיה הדרושים. לדוגמה, סרטונים של 'איך להתאפר' משיגים תשומת לב רבה ובטווח הארוך מניבים מכירות יפות מאוד, בתנאי שיש להם המשכיות ונוכחות רבה.

5. מיקום ותזמון מודעה

יש זמן ומקום לכל דבר. פרסום שהיום אינו רלוונטי לגולש יכול להיות רלוונטי עבורו במועד עתידי – וכאן היתרון הוא של גוגל.

פרסום PPC בגוגל: מודעות מופיעות רק אם חיפשנו אותן

בגוגל המודעות מופיעות רק כאשר הגולשים מחפשים באופן פעיל משהו שקשור למילות המפתח שלך. התזמון הזה הופך את המודעה לאפקטיבית ביותר בטווח המיידי.

מתי זה משתלם? הכוח של פרסום בגוגל טמון בהצגת מודעות בדיוק כאשר גולשים מחפשים פתרון. המודעות מופיעות בראש תוצאות החיפוש, מה שמגדיל את הסבירות לקליק.

פרסום במדיה חברתית: מודעות מופיעות במהלך הגלישה גם אם לא רצינו אותן

בפלטפורמות חברתיות, המודעות מוצגות תוך כדי גלילה ולעתים קרובות הן מופיעות בזמן שהגולשים עושים משהו אחר. התזמון פחות נשלט, מה שמגביל את הסיכוי שהמודעה תמשוך את תשומת ליבו של הגולש ברגע הנכון. פרסום חופשה חלומית בקיץ יכול להיות בול מה שהגולש רוצה, או לא רלוונטי כלל.

מתי זה משתלם? מכיוון שהפרסומות מופיעות במהלך גלישה בשעות הפנאי ונוטות לחזור על עצמן, הן מתאימות לעסקים המציעים מוצרים או שירותים הדורשים פחות דחיפות אך יותר שכנוע.

6. יעדים וסיכויי המרה

לא תמיד מה שנכון עבור אחרים יהיה נכון עבורך. חשוב להגדיר יעדים ברורים. לדוגמה, כשאנחנו עושים קידום בגוגל ללקוח אנחנו בודקים כמה עסקאות אותו לקוח בכלל יכול לקבל. לפעמים זה 2-3 לקוחות בלבד ולפעמים הרבה יותר. בהתאם ליעדי הלקוח נבנה את תוכנית הקידום. בכל מקרה נתחיל בבדיקה של סיכויי ההמרה של הלקוח כדי להמליץ לו על הקמפיין הנכון עבורו.

פרסום PPC בגוגל: מיקוד באנשים עם כוונת רכישה

הפרסום בגוגל נוטה להתמקד בלידים "חמים" יחסית. גם אנשים שמחפשים בגוגל מידע כללי יכולים להיות יותר פתוחים בשלב הזה להצעות. הם ממוקדים על מטרה ויותר קל להניע אותם לבצע פעולה.

מתי זה משתלם? כשהגולשים מחפשים ביטויים שמראים שהם מוכנים לקנייה (למשל, טיול מאורגן ליפן באביב). התמקדות במילות מפתח שרומזות על כוונת רכישה יכולה להניע מכירות באופן ישיר ומעולה.

פרסום במדיה חברתית: מיקוד באנשים שמחפשים עניין

הפרסום ברשתות החברתיות מצטיין ביצירת מודעות למותג או שירות, ויכול להניע את גולשים לשלב הבא של תהליך הקנייה. פרסומות אלה דורשות לרוב תהליך טיפוח יחסים ארוך יותר לפני שהן מובילות להמרה סופית. לדוגמה, מדריך חינמי יכול להגדיל את רשימת התפוצה של העסק עם לידים רלוונטיים, שאולי כרגע הם סתם סקרנים אך בעתיד יכולים להפוך ללקוחות.

מתי זה משתלם? כשהמטרה היא לייצר מודעות, עוקבים ותגובות. לדוגמה, חברת אופנה שמפרסמת את מוצריה כדי להוביל גולשים לאתר האינטרנט לקבלת מידע נוסף, ושם משתמשת בכלים של חנות אינטרנטית כדי לטפח את הקשר עם אותם גולשים עד שהם מוכנים לרכוש.

השורה התחתונה

לכל סוג של פרסום יש יתרונות וחסרונות. בחירת הפלטפורמה הנכונה תלויה ביעדים העסקיים הספציפיים שלך, בקהל היעד ובתקציב שלך.

דבר אחד בטוח, מי שלא מפרסם יתקשה להשיג לקוחות חדשים לכן חשוב לפרסם. על ידי הבנת ההבדלים העיקריים הללו, אפשר לקבל החלטות מושכלות יותר.

רוצים לדעת עוד?

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'Shoco Marketing', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'Shoco Marketing', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

רוצה לראות את המחירון שלנו?