איך לתכנן אסטרטגיית מילות מפתח שמתאימה לעסק שלך?

אסטרגטגיית מילות מפתח - חיצים שקולעים למטרה

נתחיל עם האמת: מילות מפתח הן לא קסם. הן לא יגרמו ללקוחות לזרום אליכם רק כי "זרקתם כמה מילים לגוגל". אסטרטגיית מילות מפתח נכונה דורשת מחשבה, יצירתיות, ואולי גם כמה טעויות בדרך – וזה לגמרי בסדר. אנחנו יכולים להעריך מראש מה ייתן תוצאות אבל לא תמיד הגולשים מתרשמים מהדעה שלנו.

אז לפני שניכנס לתכל'ס חשוב לי להדגיש שאתם צריכים להיות מוכנים לעשות שינויים (גם באתר או בדף הנחיתה!) ולא להתבאס כי "הקידום לא עובד". ניסוי וטעיה יפיקו לכם את הנוסחה המנצחת עבור העסק שלכם.

וזה מה שחשוב.

 

הכרת קהל היעד

את מי אתם מנסים להרשים?

לפני שאתם קופצים על כל כלי מחקר מילות מפתח אפשרי, עצרו שנייה ותשאלו: מי הם הלקוחות האיכותיים ביותר עבורי ומה באמת מעניין אותם?

לא כל גולש יהיה רלוונטי עבורכם ברמה העסקית. אפשר לחשוב על זה כמו על דייט ראשון. אתם רוצים להרשים, אבל גם למשוך את האדם הנכון בלי להגזים, נכון?

אם אתם יועצי משכנתאות, למשל, הלקוחות שלכם לא בהכרח מחפשים "יועץ משכנתאות מוסמך". הם מחפשים תשובות לשאלות שמטרידות אותם, כמו "משכנתא ראשונה – מאיפה מתחילים?". עו"ד מקרקעין מחפש אנשים שרוצים לדעת "מה לבדוק לפני שחותמים על חוזה דירה" או "טעויות בקניית דירה יד שנייה".

בדיוק כמו בדייט ראשון – הסוד להצלחה הוא להבין מי קהל המטרה שלכם לפני שאתם מתקדמים. אנשים לא יעניקו לכם תשומת לב אם הם ירגישו שאתם בכלל לא מדברים אליהם.

 

התאמת מילות מפתח לצרכי הלקוחות

מילות מפתח מנהלות שיחה עם גולש אמיתי. הגולשים שאתם מחפשים הם אנשים, לא רובוטים. הם מחפשים מישהו שמדבר את השפה שלהם, שמבין אותם, שרואה את הדברים בדיוק מנקודת המבט שלהם. הם ממש לא מחפשים שיווק קר ומרוחק.

דוגמה לשילוב של מילות מפתח במודעה של רופא שיניים, יכולה להיות משהו כמו "כאב שיניים? ככה תחזיקו מעמד עד שתגיעו אליי". זה אישי, אמיתי, ומראה שאתם מבינים מה הגולש מרגיש.

אל תחששו להכניס למודעות הקידום שלכם שילובים מקוריים, לא רובוטיים. נסו לשלב ביטויים חזקים כמו 'יועץ עסקי' עם מסר אישי וממוקד כמו 'תוצאות כבר מהפגישה הראשונה'.

 

חשיבות התקשורת עם הגולש

מילות מפתח כאמצעי תקשורת

לא כל מילת מפתח היא מילה מנצחת. מחקר מילות מפתח לא רק מוצא את המילים הכי פופולריות ואז מכניס אותן לטקסט בצורה רובוטית. זה נדוש והגולשים כבר לא מתרשמים. מה שאתם מחפשים זה להבין את הכאבים, הלבטים וגם את השאיפות של קהל המטרה שלכם.

הנה דוגמה פשוטה: יש 3,700 חיפושים בחודש לביטוי 'בניית אתרים'.

אבל מה זה בכלל אומר? מה הגולשים מחפשים באמת??

קורס בניית אתרים? בניית אתרים לעסקים? בניית אתרים בחינם? מחירון בניית אתרים?

האם זה אתר וורדפרס? וויקס? אתר במחיר נמוך? אתר בעיצוב אישי?

כך אחנו הולכים ומדייקים עד שאנחנו מגיעים למשהו בסגנון של 'בניית אתרים מעוצבים לעסקים שרוצים יותר לידים'.

לא בטוח שזה יהיה הביטוי הסופי, אבל זאת התחלה טובה.

 

מחקר מילות מפתח

כללים לבחירת מילים מנצחות:

תבחרו את הקרבות שלכם. להתחרות על מילות מפתח כמו "משכנתא" או "עורך דין" זה כמו לנסות לנצח במרתון כשעוד לא נעלתם נעלי ספורט… הביטויים האלו תחרותיים בצורה מטורפת, ובלי תקציב מטורף בהתאמה זה פשוט לא שווה את זה.

אז מה עושים?

הולכים על ביטויי "זנב ארוך" – ביטויים ספציפיים וארוכים כמו "איך מקבלים משכנתא עם הון עצמי נמוך" או "מה לבדוק בחוזה שכירות לטווח קצר". הם אמנם מקבלים פחות חיפושים, אבל מי שמחפש אותם הוא בדיוק הלקוח שאתם מחפשים.

מקור טוב למציאת ביטויי זנב ארוך הוא בכלי של שאלות נפוצות. לדוגמה, בחיפוש הביטוי הראשי של 'כאב שיניים' עולות השאלות: איך להעביר כאב שיניים, איך להרגיע כאב שיניים, איך להקל על כאב שיניים, מה מרגיע כאב שיניים, מה לעשות עם כאב שיניים. כל זה לקוח מכלי חיפוש מילים אמיתי כמו Ahrefs.

 

יצירת תוכן עם נשמה

עכשיו, אחרי שהגדרתם מילות מפתח רלוונטיות, צריך תוכן. תכתבו כמו שאתם מדברים. תנו ערך, תצחיקו קצת, ותראו שאתם באמת מבינים מה עובר על הגולשים שלכם. תעקבו אחרי הביצועים.

אם זה לא עובד – משנים.

תדייקו, תנסו, תתפתחו. זה חלק מהתהליך.

אסטרטגיית מילות מפתח זה לא תהליך של "שגר ושכח". זה לחקור, להקשיב, ולנסות שוב ושוב. אל תפחדו לשחק עם זה, להכניס לתהליך את האישיות שלכם, ולהראות לגולשים שהם במרכז.

 

אסטרטגיית מילות מפתח היא רק הצעד הראשון. זכרו להתמקד בתהליך המלא – ממחקר, דרך יצירת תוכן, ועד המרה. השקיעו זמן ויצירתיות ותנו לגולשים שלכם את מה שהם מחפשים.

למידע נוסף:

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'Shoco Marketing', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'Shoco Marketing', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

רוצה לראות את המחירון שלנו?