שיווק דיגיטלי בלי להסתבך – 6 דברים שקל לעשות

רוצים למשוך יותר לקוחות בלי להסתבך? שיווק דיגיטלי עובד בשבילכם – גם אם אין לכם ניסיון קודם. בואו נדבר על איך ליצור נוכחות אפקטיבית ברשת, להגיע ללקוחות הנכונים ולשווק את העסק שלכם בצורה חכמה – והכי חשוב, פשוטה.

שיווק דיגיטלי - תמונה שממחישה באמצעות כיתוב ותמונה את הנושא

אם אתם שומעים 'שיווק דיגיטלי' ומתעלפים… המאמר הזה נכתב במיוחד עבורכם!

שיווק דיגיטלי הוא מילה גדולה. כזו שמפחידה לא מעט בעלי עסקים, שחושבים ששיווק זה תחום מסובך, דורש תקציבי ענק, מחייב יצירתיות של גאון פרסום ומספיק זמן פנוי כדי להפוך לאושיית רשת.

בפועל? זה לא ממש ככה.

שיווק דיגיטלי הוא לא מדע טילים, הוא פשוט הדרך שבה אתם מספרים לאנשים על מה שאתם עושים ולמה כדאי להם לשים לב אליכם. אני הולכת להמר פה בגדול ולהגיד שאתם כבר משווקים – גם אם אתם לא קוראים לזה ככה.

בכל פעם שסיפרתם למישהו בהתלהבות על השירות שלכם, המלצתם למכר על העסק שלכם – שיווקתם את עצמכם. אם גם פרסמתם מבצע פה ושם, שאפו!

הכנתי פה רשימה של 6 דברים סופר-פשוטים שתוכלו להתחיל לבצע כבר מעכשיו. החוכמה היא לעשות, לא לחשוב יותר מידי. פשוט לבצע.

 

1. אתם לא שם = אתם לא קיימים (לא קלישאה…)

יש בעלי עסקים שמעלים פוסט פעם בשלושה חודשים. אולי הם מחכים לרגע הנכון (שברוב המקרים לא מגיע ככה סתם) או שהם פשוט חושבים שהלקוחות יגיעו לבד. אבל המציאות היא שמי שלא נמצא בתודעה של הציבור – לא מוכר.

העובדה היא שהלקוחות רוצים להכיר אתכם, לדעת מי עומד מאחורי העסק, לשמוע את הקול שלכם.

איך עושים את זה בקלות? פשוט מתחילים להראות נוכחות. זה לא אומר שתצטרכו להפוך לכוכבי רשת, אבל כן כדאי לשתף קצת מאחורי הקלעים, להראות מי אתם ומה מניע אתכם. תמונה שלכם, סרטון קצר, סיפור על הדרך העסקית שלכם—אלו הדברים שבאמת יוצרים חיבור עם הקהל.

מתקשים עם סלפי? דברים שהמלצתי ללקוחות הייעוץ העסקי בצעדי השיווק הראשונים שלהם כללו:

  • לצלם את כוס הקפה על השולחן ולהעלות פוסט בסגנון של 'מחכה ללקוח' או 'ככה מתחילים את הבוקר'. ממש פשוט.
  • לצלם דברים שהם רואים בדרך ולייצר סוג של "בלוג אישי" פשוט שמקרב את הגולשים אליהם.
  • וכמובן, אם מתאפשר, לצלם דברים במשרד או במהלך פגישה עם לקוח.

הכי פשוט בעולם, אבל אישי ומחבר.

שיווק דיגיטלי בלי להסתבך

2. פוסט אחד זה לא מספיק

העליתם פוסט מדהים ואף אחד לא הגיב? זאת לא סיבה להתייאש. גם שלט חוצות לא מביא לקוחות מהשנייה הראשונה. שיווק קשור להתמדה ועקביות. כשאתם מעלים פוסטים על בסיס קבוע, אנשים מתחילים לשים לב אליכם, לזכור אתכם, ובסוף גם יוצרים קשר.

לא יודעים מאיפה להתחיל?

תתחילו עם מינימום של שני פוסטים בשבוע. תתחילו מזה, וזה כבר ירגיש הרבה יותר קל.

כן, אפשר להיעזר ב-AI כדי לקבל רעיונות והשראה.

אבל! לעולם אל תעלו פוסט שכתב לכם ה-AI בלי לבדוק אותו, לערוך ולוודא שהוא כתוב בעברית נכונה.

אם אתם נותנים ל-AI לכתוב על נושא שאתם לא מומחים בו, אתם צריכים לבדוק אם מה שכתוב אכן נכון. אחרי הכל מדובר ברובוט ולא באדם שהוא מומחה לנושא.

 

3. אתר? דף נחיתה? פייסבוק? מה צריך באמת?

שאלת מיליון הדולר. האם מספיק לכם דף בפייסבוק? האם חייבים אתר? ומה בעצם ההבדל בין דף נחיתה לאתר?

אז ככה:

אתר תדמית הוא המשרד שלכם באינטרנט, שבו לקוחות יכולים להכיר אתכם לעומק. אתר-חנות הוא החנות שלכם באינטרנט, וכן הלאה.

דף נחיתה, לעומת זאת, מיועד למטרה היחידה של לגרום ללקוח להשאיר פרטים או לבצע פעולה אחת ספציפית.

דף ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם וכו') הוא במה פתוחה, ומאפשר לכם להשמיע את קולכם לקהילת החברים האחרים. אפשר להשתמש בפלטפורמה כדי לקדם עסקים אבל יש הרבה מגבלות שצריך לקחת בחשבון, והמגבלה הראשית הוא שאולי הלקוחות שלכם לא נמצאים שם.

מה הכי מתאים?

ככלל אצבע, עדיף שתהיה לכם כמה שיותר נוכחות בכמה שיותר פלטפורמות. מניסיון, תחומי הלייף סטייל מתאימים לרשתות החברתיות (לדוגמה מזון, אופנה, תכשיטים) בעוד שתחומים עסקיים שיש להם היקפי חיפוש טובים בגוגל יתאימו יותר לקידום במנועי החיפוש (לדוגמה בניית אתרים, טיול מאורגן, רפואת שיניים וכו').

 

4. קידום SEO בגוגל – למי יש סבלנות?

אין ספק שקידום SEO (מה שנקרא קידום אורגני בגוגל) הוא ההשקעה הטובה ביותר לטווח ארוך, אבל הוא לא פתרון קסם למשיכת לקוחות מעכשיו לעכשיו.

אם אתם רוצים תוצאות מיידיות, עדיף ללכת על פרסום ממומן (קידום PPC בגוגל). אבל אם יש לכם קצת סבלנות, שווה להשקיע בתוכן איכותי בשילוב עם מילות מפתח חזקות, ובניית אתר מקצועי שקל למצוא בו את מה שצריך. קצב העלאת המאמרים צריך להיות לכל הפחות 2 מאמרים טובים בחודש.

אי אפשר כמובן להבטיח מראש תוצאות, אחרי הכל גוגל הם גוף מסחרי עם אג'נדה עצמאית, אבל ברוב המקרים (ובתנאי שהאתר באמת בנוי נכון!!!) אחרי כמה חודשים תוכלו לראות איך גוגל מתחיל לעבוד בשבילכם.

 

5. ללכת על טרנדים או להיצמד לשיווק הקלאסי?

פתאום כולם בטיקטוק, ופתאום כולם עושים סרטונים של שלוש שניות. אז האם גם אתם צריכים? זה תלוי. אם הלקוחות שלכם שם אז בהחלט כדאי לבדוק את זה. אם לא אז אין טעם לקפוץ על כל טרנד רק כי כולם עושים אותו.

שיווק חכם משלב בין הקלאסי (שתמיד עבד ותמיד יעבוד) לבין הגימיקים החדשים. לא חייבים להיות הראשונים בכל טרנד, אבל כן כדאי להיות מעודכנים.

שיווק דיגיטלי קלאסי כולל דברים כמו מיתוג, שליחת ניוזלטר קבוע, מיתוג עדכני שכולל אתר שנראה מעולה, מתן שירות ללא דופי ופרסום הצלחות של לקוחות וכן הלאה. אל תתנו לאנשי הגימיקים להפחית בערך הדברים הבסיסיים האלה כי הם עמוד השדרה של השיווק.

 

6. שיווק זה לא לנדנד ולדחוף לקונה משהו שלא נכון עבורו – שיווק הוא עזרה

אם גם אתם לא עושים שיווק דיגיטלי כי לא אהבתם איך שמכרו לכם שירות או מוצר בעבר, אני מציעה נקודת מבט חדשה:

אם יש לכם שירות או מוצר טוב שיכול לעזור למישהו, למה לא לספר לו על זה?

שיווק דיגיטלי טוב הוא פשוט הדרך שלכם להנגיש פתרונות לאנשים שבאמת צריכים אותם. כשאתם נמנעים משיווק ולא מספרים על הפתרונות שיש לכם להציע אתם בעצם גוזלים מאנשים פתרון מצוין!

יש גישות שונות לשיווק. יש שיווק אגרסיבי – אבל יש גם שיווק אישי, שמדגיש את היתרונות ועוזר ללקוח לקנות.

שיווק דיגיטלי הוא לא מפלצת. הוא פשוט הדרך שבה אתם מספרים לעולם על מה שאתם עושים.

אם כל מה שקראתם כאן נשמע לכם נכון אבל אין לכם זמן, חשק או ידע ליישם את זה בעצמכם – תנו למישהו עם ניסיון לעשות את זה עבורם.

כשאתם עובדים עם איש מקצוע, אתם חוסכים זמן, נמנעים מטעויות יקרות ויכולים להתמקד במה שאתם באמת טובים בו – ניהול העסק שלכם. אני כאן בדיוק בשביל זה. אם אתם רוצים שיווק דיגיטלי חכם, יעיל ולא מסובך, אשמח לעזור לכם להגיע ללקוחות שבאמת צריכים אתכם.

חינם! רוצים ניתוח כדאיות פרסום בגוגל לאתר שלכם?

שלחו את כתובת האתר שלכם לוואטסאפ ותקבלו את התוצאות ללא תשלום.

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'Shoco Marketing', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'Shoco Marketing', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

רוצה לראות את המחירון שלנו?