לקבלת הצעת מחיר מדויקת לחצו כאן

להיות ראשון בגוגל – 2 כללים להצלחה

רוצה להתקדם לגוגל?

זה קל!

מאמרים נוספים

להיות ראשון בגוגל זה הסלוגן של כל מקדמי האתרים. ובצדק. הסטטיסטיקות מראות שהאתר שנמצא במקום הראשון בדירוג האורגני זוכה להרבה, הרבה יותר כניסות – אבל זה רק חצי מהנוסחה להצלחה.

במאמר הזה נדבר על 2 הכללים להצלחה בגוגל.

להיות ראשון בגוגל - אדם יושב על פודיום במקום הראשון

אז כמה כניסות מקבל מי שנמצא במקום הראשון בגוגל?

בממוצע, אתר שנמצא במקום הראשון בגוגל נהנה מכ-30% עד 35% מהתנועה.

אתר שנמצא במקום השני בגוגל מקבל כ-15% מהתנועה – זה אומר שחצי מהגולשים עוצרים (!) בתוצאה הראשונה ולא ממשיכים הלאה.

וכך זה הולך ויורד ומי שנמצא במקום החמישי מקבל, בממוצע, 5% עד 6% מהתנועה.

אם נתרגם את זה לעולם האמיתי, נניח ש-10 אנשים מחפשים בגוגל "חברה לקידום אתרים", חצי מהם יעצרו בתוצאה הראשונה ולא ימשיכו הלאה. ומה עם החצי השני? הם יבדקו את התוצאה השנייה ואולי את השלישית ואז יעצרו. המתלבטים ימשיכו לתוצאה הרביעית והחמישית. בשלב מסוים הם יתעייפו ואז יעשו אחד משני דברים:

  1. יפנו לאחת החברות האלה, או
  2. יתחילו חיפוש חדש כי אף אחת מהוצאות האלה לא התאימה להם.

וזה מביא אותי לשאלה הגדולה: מהם 2 הכללים להצלחה בגוגל?

התשובה לשאלה הזאת היא הדבר שבו כל מי שמחשיב את עצמו מקדם אתרים מקצוען מתמקד היום.

  • הכלל הראשון: להופיע בדירוג הגבוה בגוגל – על הביטויים הנכונים
  • והכלל השני: לשפר את סיכויי ההמרה עם תוכן טוב וחוויית משתמש מעולה.

בתכל'ס, זה שאני אופיע במקום הראשון בגוגל על ביטוי חזק כמו "חברה לקידום בגוגל" לא אומר בהכרח שאקבל פניות. וזה גם לא אומר שאקבל פניות איכותיות – אולי הן יהיו בזבוז זמן. זה רק אומר שהסיכוי שלי יגדל. אבל אם האתר שלי לא בנוי וכתוב נכון, אני מבזבזת את הזמן של הגולש והוא ימשיך לחפש.

איך אני יודעת את זה? כי אין מצב ש-30% מהמדינה קונים אצל מי שנמצא במקום הראשון בגוגל על ביטוי, חזק ככל שיהיה, אלא אם יש לו מונופול כמו לחברת החשמל…

אז מה אנחנו לומדים מזה?

שצריך לפעול בחוכמה, למצוא את הביטויים הנכונים לאסטרטגית הקידום שלך, ושחובה להשקיע באתר מקצועי ואינפורמטיבי.

האם יש פטנט להיות ראשון בגוגל כבר מהיום הראשון?

בהחלט כן, קוראים לו קידום ממומן. באתר הזה אפשר למצוא הסבר מורחב על הנושא, אבל הנה התקציר:

קידום ממומן בגוגל, או PPC, מאפשר לך לשלם לגוגל כדי להופיע באחד המקומות הראשונים. אף אחד לא יכול להבטיח לך את המקום הראשון אלא אם הקידום משתמש בביטויים שאף אחד לא מחפש אותם (לדוגמה, נניח שהיינו משלמים לגוגל כדי להופיע על הביטוי "שוקו מרקטינג"… שזה לזרוק את הכסף לפח ואנחנו לא עושים את זה).

על הביטויים הטובים באמת יש הרבה תחרות, אבל קידום מקצועי עדיין יספק לך חשיפות איכותיות.

כדי לגלות יותר על הקידום הממומן אפשר ללחוץ כאן. אנחנו נמשיך לתחום ששווה זהב: הקידום האורגני SEO.

איך בוחרים את מילות החיפוש הנכונות?

מצד אחד, כולם רוצים להיות ראשונים בגוגל. מצד שני על כל ביטוי יכול להיות רק מקום ראשון אחד… ולא רק זה, אנשים ממציאים מילות חיפוש חדשות על בסיס יומיומי מכל מיני סיבות. אז החוכמה היא לעבוד חכם ולא לחשוש להיות יצירתיים אם צריך – ולא להתמקד רק במילים "החזקות". אז איזו גישה כדאי לאמץ בשביל להיות ראשון בגוגל?

בדומה לשוק ההון, אף פעם לא שמים את כל הכסף על מניה אחת חזקה, צריך פיזור סיכונים נכון.

מה שעושים בתור התחלה זה:

  1. מחקר מילים בגוגל, כמה שיותר מקיף
  2. בדיקת מתחרים – על איזה ביטויים עיקריים הם מופיעים
  3. סקר לקוחות – מה הם היו מקלידים כדי למצוא אתכם בגוגל
  4. מוסיפים לביטויים החזקים ערך מוסף מה שהופך אותם לביטויי זנב ארוך ממוקדי מטרה: שירות מהיר? המלצות רבות? זכיתם בפרס? עובדים בשיטה מסוימת? לדוגמה, במקום "חברה לבניית אתרים" אפשר לדייק ולכתוב "חברה לבניית אתרי וורדפרס בעיצוב אישי ולא תבנית".

ואז, ברגע שיש לנו רשימת ביטויים ארוכה ויצירתית מספיק, אנחנו מתחילים לעבוד על כתיבת תוכן שיהיה רלוונטי.

וזה מביא אותנו לכלל השני, של המרה משופרת בזכות תוכן וחוויית משתמש.

איך לשפר המרה באתר?

חוויית משתמש: תענו על השאלה שלי!

חוויית משתמש היא הרבה מעבר לאתר יפה. אתר מעוצב הוא רק בונוס, החוויה (וההמרה) מתחילה מכך שהאתר עונה על השאלה שנשאלה.

נתחיל ממך: מה חשוב לך למצוא באתר שקיבלת אחרי שחיפשת משהו בגוגל? מידע מדויק לשאלה שהקלדת? שלא יבזבזו לך את הזמן עם סיסמאות ריקות? שיספקו מידע עובדתי?

הגולשים באתר שלך הם בדיוק כמוך.

נניח שחיפשתי "קידום בגוגל לעסקים קטנים" ועולה לי אתר ענק שמדבר במושגים סופר-מקצועיים על הטכנולוגיה של קידום אתרים… וואו. רוב הגולשים עושים צעד אחורה (כלומר יוצאים מהאתר) ומחפשים נתונים שהם מסוגלים להבין, וגם שנראה שהוא מבין עסקים קטנים.

לעומת זאת, אם חיפשתי "5 החברות המובילות בישראל לקידום אתרים" אז זה בדיוק מה שאני מצפה לקבל, חברה שיש לה את הסטטיסטיקות להוכיח שהיא בין 5 הראשונות. ברוב המקרים אלה יהיו אתרים סופר-מקצועיים עם שפע של מידע.

ואז יש את נושא התוכן: המלך של הקידום

גוגל עובדים בצורה מאוד פשוטה: הם סורקים את התוכן באתר, מייצרים לעצמם תובנות ואז מעלים את האתר המדויק לשאלה של הגולש.

יש מקדמי אתרים שמתחכמים עם הנושא ומשתמשים בכותרות בביטויים אבל התוכן עצמו לא מדבר על שום דבר רלוונטי. גוגל יעלו על זה במוקדם או במאוחר ויפסיקו להציג את האתר.

אז על מה כותבים?

אם בחרתם לקדם את הביטוי "טיפול בכאבי גב" אז בבקשה תכתבו על זה. אפשר לבחור במילות חיפוש שונות מאותו התחום כמו "כאבי גב", "גב כואב", "גב תפוס", "טיפול טבעי בכאב גב" ולכתוב מאמר על כל אחד מהם.

באתר שאנחנו מקדמים למדריך טיולים, תמצאו מאמרים על יעדים בעולם. זה קל. אבל באתר אחר שאנחנו מקדמים שעוסק בסידור הבית יש לנו אתגר יותר גדול – אבל כן, אני עדיין מצליחה לייצר תוכן חדש ומקורי שוב ושוב. זה לא קל אבל לגמרי אפשרי!

כתיבה עם AI

אי אפשר שלא להתייחס לנושא הזה. יש מאמרים נהדרים שאפשר לייצר בעזרת AI, גם בעברית (לא לשכוח לבצע עריכה, כמובן) – אבל יש תחומים רבים שבהם השימוש ב-AI הוא אסון. אין ברירה, חייבים להפשיל שרוולים ולכתוב מאמר מקורי של לפחות 700 מילים.

אם לא בא לכם להתעסק עם זה, קחו חברת קידום.

לסיכום, אם החלום שלך הוא להיות ראשון בגוגל, אין ברירה אלא להשקיע.

להשקיע זמן (צריך הרבה סבלנות!).

להשקיע במאמרים נכונים שמבוססים על מחרק מילים נכון ויצירתי.

להשקיע כסף, אם בחרת בקידום אורגני מקצועי.

אבל אם האתר שומר על 2 הכללים שבמאמר הזה, הוא יטפס ויעלה בדירוג.

לפרטים על "קידום משולב": גם קידום ממומן לתוצאות מידיות וגם קידום אורגני לתוצאות ארוכות טווח, אפשר לפנות אלינו בוואצאפ 052-6848604

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'Shoco Marketing', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'Shoco Marketing', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.