תהיתם היכן להשקיע את מיטב כספכם בפרסום, האם בפייסבוק או בגוגל?
זאת שאלה נכונה. בחירה בפלטפורמה הלא מתאימה עלולה לבזבז לעסק זמן וכסף. ניתוח השוואתי לגבי פרסום בפייסבוק לעומת פרסום בגוגל מציג את היתרונות של כל אחד – אלה הם קווים מנחים שיכולים לעזור בביצוע בחירה נבונה.
גילוי נאות: במקרים רבים הניסיון שלנו הוכיח שהפרסום בגוגל אפקטיבי בהרבה מאשר בפייסבוק, כמו למשל בתחום של טיולים מאורגנים, שבהם הגולש יודע בדיוק מה הוא רוצה. יחד עם זאת כשזה מגיע לקהל עם מאפיינים מאוד מדויקים, כמו קהל דתי, דווקא פייסבוק מאפשרת לנו לבצע פילוח הרבה יותר מותאם ומדויק. כחלק מהשירות שלנו אנו מעבירים לעתים את הלקוחות מפלטפורמה לפלטפורמה בהתאם לסטטיסטיקות ולכן לפעמים פשוט חייבים לבדוק ולהחליט על סמך ביצועים אמיתיים.
1. הגעה: עד כמה אתם מצליחים ליצור קשר עם קהל היעד?
פייסבוק מתגאה בבסיס מרשים של 1.98 מיליארד גולשים מדי יום, מה שהופך אותה לפלטפורמת המדיה החברתית הגדולה בעולם. מצד שני, גוגל, ששולטת בשוק מנועי החיפוש, מעבדת יותר מ-88 מיליארד חיפושים ביום. נתון זה ממצב את גוגל כפלטפורמה רבת עוצמה אם ברצונך להגיע למשתמשים המחפשים באופן פעיל מידע או פתרונות ספציפיים.
אם כן, בעוד שפייסבוק מציעה טווח הגעה רחב יותר גם לאנשים שלא שמעו על הפתרונות שלנו – הרי שגוגל מספקת טווח הגעה ממוקד למשתמשים המחפשים באופן פעיל תוכן רלוונטי.
2. מעורבות: האם אנחנו מעוניינים בקשר ארוך טווח?
בכל הנוגע למעורבות, פייסבוק מציעה מגוון תכונות אינטראקטיביות כמו לייקים, תגובות ושיתופים. עם הדגש שלו על קשרים חברתיים ועל תוכן שנוצר על-ידי משתמשים, פרסום בפייסבוק יכול לייצר רמות גבוהות של מעורבות, טיפוח קשר חברתי ובניית נאמנות למותג.
גוגל, לעומת זאת, מתמקדת בעיקר בהנעת גולשים לאתרים. אמנם מעורבות בגוגל עשויה להיות הרבה פחות ישירה, אך היא מסוגלת לייצר מעורבות באיכות גבוהה ביותר כאשר משתמשים מחפשים באופן פעיל מידע או פתרונות ספציפיים.
3. יכולות מיקוד: פרסום בפייסבוק לעומת פרסום בגוגל בבחירת קהל מדויק
אחד היתרונות המרכזיים של פרסום בפייסבוק הוא יכולות המיקוד המתקדמות של הפלטפורמה. מפרסמים יכולים למנף את איסוף הנתונים האקטיבי של פייסבוק ואת התובנות לגבי המשתמשים כדי להתמקד בקהלי דמוגרפיה ספציפיים, בתחומי עניין, בהתנהגויות ואפילו לפנות לקהלים מותאמים אישית. רמת פירוט זו מאפשרת לעסקים להתאים את המבצעים שלהם לקהל מדויק ביותר וכך להגדיל את הסיכוי להגיע ללקוחות פוטנציאליים.
יכולות המיקוד של גוגל מבוססות בעיקר על מילות חיפוש וכאן העוצמה שלה. הפלטפורמה מאפשרת כיום גם לבצע סינון מתקדם לפי גאוגרפיה ודמוגרפיה, אולם לא באותה רמה כמו פייסבוק. מפרסמים יכולים לבצע אופטימיזציה של אתרי האינטרנט והתוכן שלהם כדי לישר קו עם מילות מפתח רלוונטיות, ולאפשר לגוגל להציג תוכן רלוונטי לגולשים המחפשים באופן פעיל מידע באותו נושא.
4. החזר על ההשקעה (ROI): מה יותר משתלם לי?
בשורה התחתונה הכל מסתכם בסופו של דבר בהחזר על ההשקעה שכל פלטפורמה מספקת.
פייסבוק מציעה אפשרויות פרסום שונות, כולל מודלים של עלות לקליק (CPC) ומודלים של עלות לכל הופעה (CPM), המאפשרים למפרסמים להגדיר תקציבים ויעדים ספציפיים. החזר ה-ROI בפרסום בפייסבוק יכול להשתנות בהתאם לגורמים כגון איכות המודעה, מיקוד ומעורבות הקהל. עם זאת, מחקרים הראו שלמודעות פייסבוק יש שיעור קליקים (CTR) נמוך יותר בהשוואה למודעות גוגל. זה מצביע על כך שלמרות שפייסבוק מציעה טווח הגעה רחב יותר, שיעור ההמרה וההחזר על ההשקעה עשויים להיות נמוכים יותר.
פרסום בגוגל, במיוחד באמצעות גוגל אדס, פועל במודל של תשלום לפי קליק (PPC) שבו מפרסמים משלמים רק כאשר משתמשים לוחצים על המודעות שלהם. זה מבטיח שעסקים משלמים רק על מעורבות בפועל ועל המרות פוטנציאליות. גוגל מספקת כלי מעקב וניתוח חזקים, המאפשרים למפרסמים למדוד את האפקטיביות של מסעות הפרסום שלהם ולבצע אופטימיזציה של האסטרטגיות שלהם בהתאם.
מחקרים הראו שהפרסום בגוגל יכול לספק החזר ROI גבוה יותר בהשוואה למודעות פייסבוק, מכיוון שמשתמשים בגוגל מחפשים באופן פעיל מידע רלוונטי, מה שמצביע על כוונת רכישה גבוהה יותר.
5. ביצועים ומדדים של מודעות: איזו פלטפורמה יותר בעלת ערך?
פרסום בפייסבוק מספק למפרסמים מדדים שונים להערכת ביצועי המודעות שלהם, כגון טווח הגעה, הופעות, מעורבות והמרות. המפרסמים יכולים לפקח על מדדים אלה בזמן אמת, לקבל החלטות מבוססות נתונים ולבצע אופטימיזציה של הקמפיין הפרסומי בהתאם.
כלים מתקדמים נוספים שפייסבוק מציעה כוללים פיקסל, שעוקב אחר התנהגות המשתמש והמרות גם באתרי אינטרנט חיצוניים לפייסבוק. זה מאפשר למפרסמים להמשיך לשמור על הקשר גם עם משתמשים שגילו עניין אך לא המירו באותו הרגע.
גם גוגל מציעים מערך מקיף של מדדים וכלי ניתוח באמצעות הפלטפורמה של Google Ads המתקדמת. המפרסמים יכולים לעקוב אחר ביצועי המודעות שלהם, כולל הופעות, קליקים, שיעורי קליקים (CTR) ושיעורי המרות עם גוגל אנליטיקס שמספק תובנות מעמיקות לגבי התנהגות הגולשים, מקורות הגעה לאתר ועוד.
כלים אלו מאפשרים למפרסמים לחדד ולדייק את האסטרטגיות שלהם, להתמקד על מילות מפתח טובות יותר ולבצע אופטימיזציה של דפי נחיתה כדי לשפר את ביצועי המודעות.
הטבלה הבאה מציגה מבט מסכם מהיר:
היתרונות | פרסום בפייסבוק | פרסום בגוגל |
הגעה | פלטפורמת המדיה החברתית הגדולה ביותר עם למעלה מ-2.8 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים | מנוע חיפוש דומיננטי עם למעלה מ-3.5 מיליארד חיפושים ביום |
מעורבות | תכונות אינטראקטיביות מטפחות אינטראקציות ישירות, לייקים, תגובות ושיתופים | מוביל תנועת חיפוש אורגנית, משתמשים מחפשים מידע באופן פעיל |
יכולות מיקוד | מיקוד מתקדם המבוסס על נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין, התנהגויות וקהלים מותאמים אישית | מיקוד המבוסס על כוונת חיפוש ואופטימיזציה למילות מפתח רלוונטיות |
החזר על השקעה (ROI) | אפשרויות שונות למודעות עם מודלים של מחיר לקליק (CPC) ומחיר לכל הופעה (CPM) | מודל תשלום לפי קליק (PPC) מבטיח תשלום רק עבור מעורבות בפועל |
ביצועים ומדדים של מודעות | מדדים כמו טווח הגעה, הופעות, מעורבות והמרות, כלי ניתוח מתקדמים כמו Facebook Pixel | מדדים כמו הופעות, קליקים, שיעור קליקים, שיעורי המרות, כלי ניתוח מתקדמים כמו Google Analytics |
סיכום | טווח הגעה רחב, מעורבות גבוהה ומיקוד מתקדם למודעות למותג ובניית נאמנות | טווח הגעה ממוקד, מעורבות באיכות גבוהה יותר והחזר ROI גבוה יותר באמצעות דומיננטיות במנועי חיפוש ומודל תשלום לקליק |
לסיכום, לפרסום בפייסבוק ולפרסום בגוגל יש הבדלים מובהקים מבחינת טווח הגעה, מעורבות, יכולות מיקוד והחזר השקעה.
בסופו של דבר, הבחירה בין פרסום בפייסבוק לפרסום בגוגל תלויה ביעדים הספציפיים, בקהל היעד ובתקציב של העסק או הפרט. שתי הפלטפורמות מציעות יתרונות ייחודיים וניתן להשתמש בהן יחד כדי ליצור אסטרטגיית קידום מכירות מקיפה ויעילה. על-ידי מינוף התובנות הסטטיסטיות והבנת החוזקות של כל פלטפורמה, עסקים יכולים לקבל החלטות מושכלות כדי לייעל את מאמצי הקידום שלהם ולהשיג את התוצאות הרצויות להם.
לייעוץ חינם פנו אלינו: 052-6848604