פרסום בגוגל וקידום אתרים יכול להיות הדבר הטוב ביותר שקרה לכם, עם כמויות של לקוחות חדשים איכותיים שזורמים לעסק והתרחבות קבועה של העסק. הנה הכללים להצלחה.
פרסום בגוגל מתאים לכולם?
ברוב המקרים הפרסום בגוגל ייתן לכם תוצאות מעולות. זאת עובדה.
ההחלטה אם פרסום בגוגל מתאים לכם מבוססת על כמה וכמה נתונים. לדוגמה: האם בכלל מחפשים את המוצר שלכם בגוגל? האם המחיר שצריך להשקיע בגוגל כדי להתחרות בתחום שלכם ריאלי עבורכם? האם אתם מוכנים להתמודד עם השיחות הנכנסות של מתעניינים? האם אתם לוקחים בחשבון שמקדם האתר שלכם יצטרך לשנות לכם תכנים או עיצוב כדי לשפר תוצאות? ויש עוד.
בשורה התחתונה, אם עושים את זה נכון, העסק מרוויח התרחבות מדהימה.
5 כללים להצלחה של הפרסום בגוגל
הנה כמה כללים שחשוב שתכירו, כדי שתדעו מה הסיכוי שלכם להצליח בגוגל. אבל קודם כל (כמו בכל פרסום אחר) יש לענות על השאלות הבאות:
- כמה זה עולה לי?
- מה הסיכוי שלי לקבל תוצאות?
- האם המחיר משתלם לי?
- תוך כמה זמן אראה תוצאות?
- האם יש סיכוי להחזר ההשקעה?
פרסום בגוגל, כמו כל פרסום אחר, עולה כסף. לפעמים מעט, לפעמים הרבה. התפקיד של מקדם אתרים טוב הוא לייצר החזר השקעה טוב יותר: לוודא שאתם מקבלים תמורה טובה יותר לכל שקל שהשקעתם.
זה אומר שאתם מקבלים לידים איכותיים יותר בפחות מהמחיר הממוצע. המטרה היא לא "לייצר לידים" אלא "לייצר את הלידים הנכונים".
דוגמה אמיתית של לקוחה שלנו: היקפי החיפוש בתחום שלה הם לא גבוהים ובכל זאת היא מקבלת מידי יום כמה וכמה לידים – והם איכותיים מאוד בזכות האתר המדויק שבנינו עבורה. יחס ההמרה במקרה שלה הוא גבוה מאוד כי כל המערכת השיווקית בנויה נכון.
חינם! רוצים ניתוח כדאיות פרסום בגוגל לאתר שלכם?
שלחו את כתובת האתר שלכם לוואטסאפ ותקבלו את התוצאות ללא תשלום.
כלל 1: האם בכלל מחפשים את המוצר שלכם בגוגל?
יש שירותים ומוצרים שלא ממש מחפשים בגוגל. לדוגמה, תכנון מס בפרישה.
זה מוזר כי הנושא של תכנון מס בפרישה הוא נושא חשוב ביותר לכל אדם וההיגיון אומר שאמורים להיות אלפי חיפושים בגוגל מידי חודש. אבל העובדה היא שאין כאלה. לכן, ללקוח שזה תחום ההתמחות שלו חיפשנו (ומצאנו) ביטויים חלופיים רלוונטיים.
לא תמיד יש תוצאות ואז חובה למצוא ערוצי פרסום אלטרנטיביים. אבל לא הכל אבוד ויש עדיין אפשרות ליצור קמפיין שמנצל ביטויים חזקים ורלוונטיים כדי לקדם דברים אחרים.
כלל 2: מה כוונת הרכישה של מי שמחפש?
הכוונה בכוונת רכישה היא: האם הגולש מחפש את המידע כי הוא רוצה לקנות, או לא?
דוגמה פשוטה היא אוכל. ביטוי כמו "עוגת שמרים שוקולד" יכול להכניס מאות אנשים לאתר אבל לא להוביל להזמנות כי הגולש "רק מחפש מידע". לעומת זאת, ביטוי כמו "בית קפה ליד הים" יכול להעיד על כוונת רכישה, כי הגולש מחפש מקום לאכול בו.
מי שמשתמש בביטויים ומילות מפתח בחוכמה יכול לנצל את העובדה הזאת לטובתו ולקדם סדנאות אפייה, משלוחים הביתה ואפילו מקומות שאפשר לשבת בהם. הגולש אמנם לא חיפש משהו לקנות אבל הוא עכשיו באתר, ולכן הסיכוי לשכנע אותו להזמין גוברת.
כלל 3: האם המחיר שצריך להשקיע בגוגל כדי להתחרות בתחום שלכם ריאלי עבורכם?
אני אסביר: גוגל פועלים בשיטת המכרז. ביטוי שיש עליו הרבה מתחרים יתחיל לעלות יותר ויותר. לדוגמה, על לימודים אקדמאים או שוק ההון תיאלצו להיפרד מסכום גבוה בכל קליק. זה נכון לכל תחום תחרותי.
במקרים כאלה יש לוודא שהמודל העסקי-פיננסי שלכם מסוגל לתמוך בהשקעה. בדרך כלל אם עסקה אחת שלכם מכסה את העלויות של חודש פרסום אז החישוב הוא לטובתכם. לדוגמה, עסקה ממוצעת של 6,000 ₪ מכסה עלויות ממוצעות של חודש קידום. תקדמו יותר? תקבלו לקוחות נוספים. זה החישוב הבסיסי.
יש גם מצבים הפוכים שבהם עסק מוכר בזול אבל העסקה היא לטווח ארוך. לדוגמה, מנוי נטפליקס. הסכום החודשי הוא מגוחך אבל רוב האנשים לא יתנתקו מהשירות במשך תקופה ארוכה אפילו אם הם לא ממש מנצלים את המנוי. כאן הכמות היא קריטית ומייצרת רווח עתידי משמעותי – מה גם שבמהלך הזמן הזה אפשר לנסות לשדרג את הלקוח ולהרוויח יותר.
כלל 4: האם אתם מוכנים להתמודד עם השיחות הנכנסות של מתעניינים?
כן, נשמע מצחיק אבל יש עסקים שלא רוצים הרבה לקוחות. הם רוצים מעט אבל באיכות גבוהה. זה בא לידי ביטוי בדרך כלל כשהעסק לא גדול, עצמאיים שרוצים יותר לקוחות אבל לא יכולים להרשות לעצמם בזבוזי זמן.
במקרה כזה אי אפשר להבטיח שהפרסום בגוגל לא יניב גם שיחות סרק או לקוחות לא ריאליים. למקדם אין שליטה במה שהגולש עושה…
האופציה היא לדייק את האתר או את דף הנחיתה של הלקוח עד שהמסר הוא מדויק, אבל זה מצריך ניסוי וטעיה והלקוח חייב להבין שזה תהליך שפועל לטובתו, ויש להקצות לו גם תקציב וגם אורך נשימה כדי להצליח.
כלל 5: האם אתם לוקחים בחשבון שמקדם האתר יצטרך לשנות לכם תכנים או עיצוב כדי לשפר תוצאות?
בתור אשת שיווק ויועצת שיווקית בעלת ניסיון של שנים אני אומרת לכם עכשיו, חד-וחלק – שימו את האגו בצד ותנו לבעלי המקצוע לעשות את שלהם. בהחלט הגדירו מראש את הקווים האדומים שלכם לגבי עיצוב ומסרים, אבל מהצד השני – תשחררו.
דוגמה אמיתית: בדף נחיתה שבנינו ללקוח הבחנו בכך שהגולשים מנסים להקליק על משהו שלא היה לחיץ. הוספנו בדיוק באותו אזור מידע נוסף וזה שיפר את התוצאות באופן ניכר. המשכנו והפכנו את דף הנחיתה לאתר והלידים זורמים – כי לפעמים מה שצריך זה יותר מידע.
דוגמה נוספת: ללקוח מענף הבנייה היה אתר מאוד מינימליסטי, שלא המיר במשך שנה שלמה. איך שהוא הגיע אלינו יצרתי עבורו דף נחיתה בצבעים וסגנון מאוד גבריים (מה לעשות, זה קהל היעד) והלידים התחילו לזרום. המקדם שלפנינו לא לקח את זה בחשבון והמון כסף התבזבז על הנקודה הזאת.
דוגמה שלישית עם לקוחה מארה"ב: האתר שלה לא המיר. הוספנו לחצן במקום אסטרטגי בעמוד שקידמנו והלידים התחילו לזרום. הוספנו סרטונים ועוד והלקוחה הרחיבה את העסק שלה עד כה בעשרות אחוזים.
הפואנטה היא ששינוי עשוי להיות קטן או גדול, אבל בלעדיו הקידום לא יפעל לטובתכם. אז גם אם אתם עפים על העיצוב שלכם, תהיו מוכנים נפשית לכך שאולי יהיה צורך בשינויים קוסמטיים כדי שהאתר ימיר כהלכה.
הערה חשובה: יש יתרון אדיר לעשות פרסום בגוגל עם חברה שגם בונה אתרים ויכולה לעשות את השינוי בקלות ובמהירות, תוך שמירה על הכללים של גוגל.
כן, אני עושה קידום לעצמנו. אנחנו ממש טובים בזה.
חינם! רוצים ניתוח כדאיות פרסום בגוגל לאתר שלכם?
שלחו את כתובת האתר שלכם לוואטסאפ ותקבלו את התוצאות ללא תשלום.