בתור התחלה, הנה כמה מהיתרונות העיקריים של קידום SEO:
- הגברת הנראות: SEO מסייע לשפר את דירוג האתר במנועי החיפוש, וכך מוביל לעלייה בכמות התנועה האורגנית לאתר.
- תוצאה ארוכת טווח: בניגוד לפרסום ממומן, התוצאות של קידום אורגני הן לטווח ארוך. אם האתר מקבל דירוג גבוה, הוא צפוי למשוך מבקרים גם לאחר שההשקעה הראשונית בוצעה.
- עלויות נמוכות יותר: בהשוואה לשיטות שיווק אחרות, כמו פרסום ממומן, SEO יכול להיות יותר משתלם בטווח הארוך.
- שיפור במוניטין: אתרים שמדורגים גבוה במנועי החיפוש נתפסים כאמינים ומקצועיים יותר, דבר שבהחלט מחזק את המוניטין של העסק.
- שיפור חוויית המשתמש: תהליך האופטימיזציה כולל גם שיפור של חוויית משתמש, דבר שיכול בפני עצמו לשפר את אחוזי ההמרה.
- תחרותיות: אם המתחרים שלך משקיעים ב-SEO, העסק עלול להפסיד נתח שוק אם לא ישקול גם הוא השקעה ושמירה על נתח השוק שלו.
- תובנות ונתונים: בעבודה עם SEO, עסקים יכולים לקבל נתונים על התנהגות המשתמשים, דבר זה מסייע להבין מה עובד ומה ניתן לשפר.
וזה לא הכל.
האם עפנו על עצמנו? איך אנחנו יכולים להוכיח את הטענות האלה?
הנה כמה סטטיסטיקות שמראות את כוחו של SEO וכיצד הוא יכול להשפיע על הצלחת העסק:
כ-53% מכל התנועה לאתרי אינטרנט מגיעה מתוצאות חיפוש אורגניות והמגמה נמצאת בעלייה.
משתלם להיות ראשון בגוגל: מחקר של Backlinko הראה כי התוצאה הראשונה בחיפושי Google מקבלת כ-31.7% מהקליקים.
לפי מחקר של HubSpot (והסטטיסטיקות של לקוחותינו), עסקים שמשקיעים ב-SEO רואים החזר השקעה (ROI) גבוה יותר מאשר בפרסום ממומן. למעשה, לידים שמגיעים דרך חיפוש אורגני נחשבים ליותר רווחיים בטווח הארוך.
מחקרים מצביעים על כך שלידים שמגיעים דרך SEO נוטים להמיר בשיעור של 14.6%, לעומת 1.7% של לידים שמגיעים מפרסום ממומן. זה מוכיח כי לקוחות שמגיעים דרך חיפוש אורגני נוטים להיות מעורבים יותר ועם כוונת רכישה גבוהה יותר.
מחקר של Moz מצא כי הקישורים הנכנסים הם אחד מהגורמים החזקים ביותר לדירוגים, מה שמדגיש את החשיבות של בניית אוטוריטה.
לפי נתונים של גוגל, 46% מכל החיפושים הם מקומיים (לדוגמה, רופא שיניים באשדוד). עסקים שזקוקים ללקוחות מהאזור הקרוב להם יפיקו הרבה מ-SEO.
ויש עוד. אין ספק שהשקעה ב-SEO היא הכרחית להצלחה עסקית בעידן הדיגיטל.
אם המתחרים שלי כבר עושים קידום SEO, מה הסיכוי שלי להצליח גם?
ב-SEO כולם שווים בעיני גוגל. השאלה החשובה היא עד כמה הקידום שלך הוא לפי הכללים. הנה כמה דברים שיקדמו את האתר שלך לעומת המתחרים:
אם האתר שלך מספק תוכן איכותי, מקורי ורלוונטי יותר מהמתחרים, יש סיכוי גבוה שהוא ידורג גבוה במנועי החיפוש. תוכן שמספק ערך אמיתי לגולשים יכול להיות גורם מכריע.
בחירה נכונה של מילות מפתח היא יתרון. לא תמיד המילים הנפוצות טובות עבורך. לדוגמה, בניית אתרים זה ביטוי רחב שאלפי אנשים מחפשים אבל לא בהכרח עם כוונת רכישה. לכן הביטוי הזה לא באמת מעניין אותנו.
ויש עוד דברים שרוב האנשים לא מודעים אליהם:
אתר שמספק חוויית משתמש טובה, כולל מהירות טעינת אתר עם עיצוב ידידותי למשתמש, משפר את הדירוג בגוגל וכמובן את אחוזי ההמרה. כן, גוגל נותנים ציון גם לזה.
בניית רשת איכותית של קישורים נכנסים (Backlinks) אל האתר תורמת להפיכת האתר לאוטוריטה, וגם זה משהו שגוגל שמים עליו דגש. אם הקישורים הם מאתרים מוכרים או רלוונטיים, זה משפר את הדירוג. רלוונטיות היא קריטית, לדוגמה קישור מאתר שקשור לילדים אל אתר ייעוץ עסקי ייחשב חשוד.
חשוב לזכור שקידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח, ולרוב אין תוצאות מיידיות. גם אם המתחרים שלך כבר מקודמים, השקעה באסטרטגיה נכונה ורלוונטית, ובעיקר עבודה לפי הכללים של גוגל, תקדם את האתר שלך בהדרגתיות ובהתמדה.
מה אם המתחרים שלי הם עסקים גדולים וחזקים והעסק שלי חדש? יש לי סיכוי להצליח עם SEO?
סיפור דויד וגוליית. במקרה יש לנו לקוח קידום אורגני שמתחרה עם הענקים של המשק הישראלי והאתר שלו מתקדם בהתמדה בדירוג של גוגל כי אנחנו עושים את הכל בדיוק כמו שגוגל אוהב. הנה כמה נקודות שכדאי לקחת בחשבון:
בחירת נישה להתמקד בה: עסקים גדולים נוטים לבחור בתחומים רחבים, מה שמאפשר לעסק שלך להתמקד בנישות שהן פחות תחרותיות.
הדגשת הגמישות והשירות המהיר: עסקים קטנים יכולים להיות יותר גמישים ולהגיב מהר לשינויים בשוק. מה גם שיש לקוחות שתמיד יעדיפו לעבוד עם עסק שאפשר לדבר בו ישירות עם המנכ"ל ולא עם עובד זוטר.
יש מקום לחדשנות ושיווק יצירתי: עסקים גדולים אינם גמישים. נכון שיש להם תקציבי ענק אבל על פי רוב הם חסרי גמישות ויכולת ליישם רעיונות חדשים.
האם SEO יקר ומה היחס של עלות/תועלת שמצדיק להשקיע בו?
בשורה התחתונה, קידום אורגני SEO יוצא זול יותר מקידום ממומן. ועכשיו אני אסביר, אנמק וארחיב:
ראשית, מכיוון ש-SEO אינו השקעה חד פעמית אלא תהליך מתמשך אנחנו רואים שמדובר בתהליך של בניית נוכחות דיגיטלית בעזרת שיפור הדירוג בגוגל במטרה להגביר את התנועה הנכנסת לאתר. העלות של SEO יכולה להשתנות באופן משמעותי – קודם כל בהתאם לתחום הפעילות והתחרות בשוק, וגם לפי מחירון החברה שמספקת את השירות. לא תמיד היקר הוא המקצועי, אבל ברוב המקרים הזול הוא מתלמד.
כאשר משווים את העלות לתועלת, SEO הוא אחת מהשקעות השיווק היותר משתלמות. כאשר עסק מופיע בעמוד הראשון של גוגל, זה בדרך כלל מתורגם לעלייה משמעותית בכמות המבקרים באתר (בתנאי שאכן בחרת במילות חיפוש נכונות). גם נוכחות בעמוד הראשון עצמו משפרת את התנועה כי 75% מהגולשים בגוגל לא גוללים בדרך כלל מעבר לדף הראשון.
וכמובן יש את הנושא של תוצאות ארוכות טווח מ-SEO בעוד שפרסום ממומן מפסיק להביא תוצאות ברגע שהלקוח מפסיק לשלם. שלא לדבר על כך שכאשר גולשים רואים את האתר שלך בראש העמוד הראשון בגוגל הם מקבלים תחושת אמינות. זה אחד הכלים שהופכים עסק לאוטוריטה!
רגע, איך גוגל קובעים מתי אתר הוא אוטוריטה ואיך זה קשור ל-SEO?
הנושא של אוטוריטה הוא קריטי בקידום אורגני. אתר נחשב 'אוטוריטה' ברגע שהוא נתפס כמהימן ומקצועי בתחומו. לדוגמה, בית חולים ייחשב אוטוריטה בתחום הרפואה. גוגל משתמש באלגוריתמים מתקדמים כדי לקבוע את האוטוריטה של אתר, וישנם מספר גורמים שמסייעים בקביעת הרלוונטיות.
דיברתי קודם על קישורים נכנסים, אז כאשר אתרים בעלי אוטוריטה גבוהה (לדוגמה וויקיפדיה) מקשרים אליך, זה מראה לגוגל שהתוכן שלך איכותי ומשמעותי, מה שמקנה לאתר שלך אוטוריטה. גוגל רואה בכך המלצה.
בנוסף, גוגל מתייחס לאיכות התוכן באתר: תוכן מקורי, אינפורמטיבי ורלוונטי שנכתב בצורה מקצועית מעלה את הסיכוי שהגולשים יישארו באתר – ומבחינת גוגל אם גולשים נשארים זמן רב באתר זה מעיד על כך שהתוכן הוא בעל ערך.
חוויית המשתמש גם היא גורם חשוב. פרמטרים כמו מהירות טעינה, נגישות ועיצוב האתר הם קריטיים.
יש עוד פרמטרים אבל אלה הם עיקריים במיוחד.
קידום אורגני: הדרך להשגת אתר מניב
בשורה התחתונה, השקעה ב-SEO היא הדבר החם כיום בשיווק ואין ספק שזאת השקעה אמיתית בעתיד של העסק.
וזה אחד הכלים העיקריים בהשגת אתר שהוא נכס מניב.
לפרטים על יצירת אתר מניב אפשר לדבר איתנו, נשמח לעזור.
למידע נוסף: