אתרים ישנים…
אתרים שבנויים לא נכון…
אתרים שקשה לתחזק אותם…
לכולם יש מכנה משותף – הם עולים לך ביוקר. או שהם שורפים לך זמן יקר, או שהם מבריחים לקוחות חדשים, או שהם גורמים לגוגל לא לקדם אותך. ואולי כל אלה גם יחד.
קידום בגוגל: הכוח של הסמארטפון
נתחיל בכמה עובדות: רוב הגלישות שמתבצעות היום לאתרים הן מהסמארטפון. רוב הגולשים חסרי סבלנות ואם אתר לא עולה היטב הם יצאו ממנו מיד. רוב התחומים העסקיים היום הם עם ריבוי מתחרים.
כשלוקחים בחשבון את העובדות האלה אפשר להבין שאתר שאין לו חוויית גלישה מעולה יאבד הזדמנויות בכמויות. אנשים ייכנסו וייצאו ממנו בלי להשאיר פרטים. מאמצי שיווק יעלו יותר מכפי שצריך. וייתכן מאוד שהמסר השיווקי הכללי כבר לא עדכני באתר ישן.
עכשיו, אם נצא מנקודת הנחה שהגולשים בודקים גם את המתחרים שלך ונהנים מחוויית גלישה איכותית – אפשר לראות שהסיכויים שלך לסגור אותם הולכים ופוחתים.
וזאת לא כל הבעיה. יש עוד.
הכוח של גוגל
גוגל שולטים באינטרנט. הם שולטים בחיפוש באינטרנט עד כדי כך שהקריטריונים שלהם קובעים איפה האתר שלך יופיע. כן, אפילו אם יש לך תוכן מעולה באתר הוא יכול להידחף למטה. זה מגיע לרמה שאתרים ישנים מופיעים בעמודים אחוריים – אפילו אם מחפשים את העסק בפירוש! נשמע הזוי? אנחנו נתקלים בזה כל הזמן.
אני יכולה לפרט כאן מדוע זה כך אבל זה לא ישנה את העובדה שכדי להופיע גבוה ולהצליח להתחרות היטב במנוע החיפוש החזק בעולם, אתרים חייבים להיבנות בהתאם לתקנים של גוגל. אין דרך לעקוף את זה.
מה קורה לאתר שיווקי שנבנה לפי התקנים? הנה דוגמה:
התחלנו לקדם לקוח שהיה לו אתר ישן שלא המיר. כדי לפתור זמנית את הבעיה בנינו לו דף נחיתה והלידים התחילו להיכנס. אבל היה גם ברור שכדי לעלות מדרגה חיוני לבנות אתר חדש ונכון מבחינה שיווקית. תוך יומיים מהרגע שהאתר החדש עלה לאינטרנט הוא התחיל לקבל לידים אורגניים!
זה הכוח של אתר שיווקי שהוא גם בנוי נכון וגם מאופיין נכון.
תחזוקת אתר ישן יכולה להיות סיוט
בנוסף לכל מה שכתבתי עד כה יש את הנושא של מערכת ההפעלה, שמאפשרת לתחזק את האתר. במקרים רבים מידי אנחנו נתקלים בבעלי אתרים שלא מסוגלים לעדכן נתונים באתר – טלפון, כתובת, מוצרים חדשים, מאמרים וכו' בגלל שזה תהליך מורכב וארוך או שזה פשוט בלתי אפשרי. לפעמים צריך לשלם לבונה האתר המקורי שיעשה את זה עבורך ועוד מורכבויות דומות שעולות עוד ועוד כסף.
כשלוקחים בחשבון רק את המחסום הזה בפני עצמו אפשר לראות שאתר ישן עולה לך ביוקר.
חוויית גלישה טובה ותחרותית
לכולנו יש מתחרים. חוויית גלישה טובה (בשילוב עם טקסט נכון) מבטיחה שתשומת הלב של הגולשים לא תאבד בגלל תקלות טכניות.
תכנון חוויית גלישה מורכב מכמה דברים: אפיון נכון של האתר, כותרות טובות וחזקות, כמה שפחות הקלקות מיותרות ומהירות גלישה מעולה. אתר ישן עלול לייצר חוויית גלישה איטית ולא תחרותית. במקרה כזה יקרו כמה דברים:
הגולשים ינטשו את האתר מהר, או יתקשו למצוא את מה שהם מחפשים.
הגולשים יחשבו שהעסק שלך לא עדכני ולא ירצו לעבוד איתך.
גוגל ידחפו את האתר שלך למיקום נמוך מאוד בחיפוש וגולשים חדשים לא יגיעו אליך.
ההפסד הפוטנציאלי שנגרם לך הוא אדיר.
רווחים, לקוחות חדשים ותדמית
מבחינה שיווקית טהורה, כל עסק מתחרה על לקוחות חדשים. אתר אינטרנט הוא חלון הראווה הראשי שלך, אם הוא ייראה רע הלקוחות ימשיכו הלאה – למתחרים שלך.
נניח שהאתר החדש יעלה לך 4,500 ₪ – האם זה שווה את ההשקעה? ובכן, השאלה החשובה באמת היא כמה האתר שלך מפסיד לך מידי יום.
לסיכום, אם התוצאות שלך בגוגל לא טובות – יש מצב שזה בגלל אתר לא איכותי. השקעה באתר היא לא רק "דבר נחמד" לעשות, זה יכול להיות ההבדל בין שיווק מוצלח לשיווק כושל.
למידע נוסף: