בניית אתרים מקצועיים: הגדרה
אתר מקצועי יהיה אתר שעונה על כל הדרישות הבאות:
- שייראה טוב בעיני קהל היעד הרלוונטי, כמובן.
- שיעביר את המסר הנכון מבחינה שיווקית.
- שיענה על כל הדרישות של גוגל (גוגל הוא זה שקובע אם האתר בכלל יופיע במנוע החיפוש שלו, אז הסעיף הזה הוא בעל חשיבות עליונה).
- ושיהיה נכס דיגיטלי שעובד עבור העסק.
נכס דיגיטלי מניב: הגדרה
בדיוק כמו נכס נדל"ן מניב, שאמור לייצר הכנסות עתידיות ולהתחזק לאורך זמן, כך גם אתר אינטרנט. זוהי השקעה שאמורה לא רק להחזיר את עצמה אלא אף לייצר עסקאות עתידיות מעל ומעבר למה שהושקע. זה אומר פניות של לקוחות שמגיעים דרך האתר בכמויות או רכישות של מוצרים ושרותים מהאתר ועוד.
- מבחינה עיצובית, הוא צריך להיות עם עיצוב קלאסי שיחזיק מעמד לשנים קדימה ולא מצריך מתיחות פנים תכופות.
- הוא צריך להיות עם מערכת תחזוקה עצמית קלה, להעלאת תכנים ותיקונים שנדרשים עם הזמן.
- אבל בעיקר הוא צריך להיות חזק בקידום האורגני (SEO) ולהכיל תוכן שאנשים ימשיכו לחפש גם שנים קדימה, כך שההשקעה הראשונית תוחזר והאתר יממן את עצמו.
איך עושים את זה?
זאת השאלה הנכונה.
בניית אתר מקצועי ב-4 צעדים עיקריים
כדי שיהיה קל לבצע פרויקט כזה, נתחיל בכך שנפרק אותו ל-4 צעדים. לכל צעד יש את תוכנית העבודה שלו אז אם המטרה שלכם היא בניית אתר מקצועי מומלץ לחפש חברה לבניית אתרים וקידום בגוגל תחת קורת גג אחת. כי רק חברה כזאת מסוגלת לראות את התמונה הרחבה – ולא לפנות לספקים מרובים שרואים רק את החלק שלהם.
צעד ראשון: אפיון אתר לפי קהל היעד הרלוונטי וסקר מתחרים
רוצים לדעת מה הבעיה האמיתית בבניית אתרים? חוסר תיאום ציפיות. יותר מידי אנשים סומכים בעיניים עצומות על בונה האתר שעלה להם אלפי שקלים, וכשמגיע רגע האמת והאתר בנוי הם לא יודעים אם הוא באמת טוב או לא.
הצעד הראשון בבניית אתר מקצועי הוא אפיון האתר בהתאם לקהל היעד. ההגדרה הפשוטה של "אפיון" היא להבין מי עומד להשתמש במוצר (במקרה הזה, באתר) ולהתאים את האתר אל המשתמש, לא להיפך. לעולם אל תצפו מהגולש שיתאים את עצמו אל העיצוב שלכם. זה לא יקרה. תתאימו את האתר אל הגולש ותוודאו שהכול זורם חלק.
שאלה מספר 1: מי הלקוחות שלכם? ואל תתחילו אפילו לענות לי "כולם" כי זה לא נכון. גם לקוקה קולה יש קהל יעד מדויק. וזה לא "כולם".
גברים? נשים? צעירים? מבוססים כלכלית? גרים במרכז? מסורתיים? הם מחפשים מחיר טוב או מקצוענות? מה הצרכים והציפיות שלהם מכם כעסק? ברגע שגיליתם את זה, קל להבין איך לאפיין את האתר.
עכשיו, ורק עכשיו, תעשו סקר מתחרים. עכשיו תצליחו לראות את הטעויות שלהם ואת נקודות החוזק. לדוגמה, באפיון שעשיתי לסטודיו פילטיס בישוב מחוץ לתל-אביב ממש לא לקחתי כדוגמה את רשתות הספורט הענקיות. אבל כן חקרתי את מה שהם עושים כדי להגדיר לעצמי מה סגנון העיצוב השולט היום. ואז עיצבתי משהו אחר לגמרי, שפונה לקהל שמחפש אינטימיות ויחס אישי. מחקר מתחרים הוא כלי עבודה חשוב – אל תוותרו עליו אבל גם אל תגידו "אמן" על כל מה שהמתחרים עושים.
צעד שני: תכנון ועיצוב האתר ליצירת חווית משתמש טובה
רק עכשיו, כשברור לנו מי הלקוח, אנחנו מעצבים את האתר. וכן, צדקתם, אנחנו מעצבים עבור הלקוח. לא עבור עצמנו. לדוגמה, כשעיצבתי את דף הנחיתה המקורי ואחריו את האתר של 'גלית המסדרת', רציתי שהוא יעניק לגולש תחושה של בית מואר, מסודר, נקי ומקצועי. האתר הזה הפך תוך חודשים בודדים לנכס דיגיטלי מניב. הוא מביא לידים מדויקים ואיכותיים.
כחלק מהעיצוב אנחנו מחליטים על חווית משתמש (UX). בהגדרה פשוטה: אתר שקל ונעים להשתמש בו. כן, אתר זה כלי שמשתמשים בו. הוא חייב להיות שימושי ואינטואיטיבי. הוא צריך לנהל דו-שיח עם הגולש: להציג שאלה ולענות עליה. להציג את השאלה הבאה ולענות אליה. להפנות ליצירת קשר, לעודד לקבל מידע נוסף. ואם הגדרנו נכון את קהל היעד בצעד הראשון, הם ימצאו שזאת חוויה נעימה עבורם.
תכנון נכון של חווית המשתמש מפחית את הנטישה ומעודד את הגולשים להישאר באתר, לקבל מידע ומשפר את מעורבות הגולשים.
בהגדרה מקצועית: חווית משתמש מדגישה את קלות השימוש, נגישות מידע וגם נגישות וויזואלית (לא צעקני מידי, לא חיוור מידי – אפשר לראות דוגמה טובה לאיזון בין צבע חזק לצבעים עדינים באתר הזה: ענת מזור ייעוץ משכנתאות. התפריט העליון צריך להיות קל להתמצאות, אל תתחכמו, אל תעמיסו יותר מידי תפריטי-משנה, תוודאו שקל לקבל מידע והאתר לא מנג'ס עם יותר מידי דברים שקופצים וזזים, תקפידו על איזון ותשמרו על עיצוב בקווים נקיים שמשדרים מקצועיות ונחשבים קלאסיים.
צעד שלישי: תכנון תהליך ההמרה ליצירת לידים
אז שכנעו אותכם לבנות אתר כדי שיהיה "כרטיס ביקור" באינטרנט. מעולה, זה יותר טוב מכלום. אבל מה אחר כך? מי מחזיר את ההשקעה?
כדי שהאתר יצליח מבחינה עסקית, חייב להיות בו תהליך ההמרה: הפיכת הגולשים ללידים. זה כולל קריאות לפעולה שהן ברורות, הוספת טפסים פשוטים למילוי (אף אחד לא ימלא טופס ארוך…), ובישראל: עידוד לשלוח וואטסאפ. אפשר להוסיף על זה דרכים נוספות שמנחות את המשתמשים כיצד לבצע את הצעד הבא (אפשר לראות דוגמא טובה כאן: הבית לגיל השלישי בצורת טופס שמאפשר לגולש להגיד בקלות מה מעניין אותו).
והכי הכי חשוב: תהליך ההמרה צריך להיות קל ונעים, כך שהמשתמשים לא ירגישו לחוצים ולא יאבדו עניין.
צעד רביעי: כתיבת התוכן הנכון ויצירת אופטימיזציה ל-SEO
אז עכשיו, אחרי שהגדרנו מי הלקוח האידיאלי, עיצבנו את האתר עבורו ווידאנו שיהיה לו קל ונעים לגלוש באתר – התוכן הוא המלך. וויי כמה מילים כבר נכתבו על הנושא… אז אני אעשה את זה מהר: יש לכתוב תוכן רלוונטי, מעניין ומועיל לקהל היעד, תוך שמירה על טון דיבור שמתאים לאתר. לדוגמה, אני פונה לאנשים שאינם בוני אתרים מקצועיים, לכן השפה היא קלה להבנה ואני נמנעת ככל האפשר משימוש במילים מורכבות. קיפ איט סימפל אבל לא ברמה ילדותית. כשאני כותבת עבור לקוח, אני מתאימה את התוכן לקהל הרלוונטי. ותמיד עושה מחקר באופן אישי ולעולם, לעולם לא סומכת על AI שיכתוב עבורי. בטח שלא בעברית.
ואז מגיע הדבר שבתכל'ס עבדנו לקראתו כל הזמן הזה: אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) או בעברית פשוטה: קידום אורגני. כי אחרי הכול, המטרה האמיתית היא להבטיח שהאתר יקבל חשיפה גבוהה ככל האפשר לכמה זמן עתידי שרק אפשר. הפעולה של אופטימיזציה כוללת שימוש במילות מפתח רלוונטיות, עבודה על מבנה האתר ושיפור מהירות הטעינה כחלק מהצעדים העיקריים שלה. לקריאת מאמר על קידום אורגני לחצו כאן.
לסיכום, אם כבר החלטתם לבנות אתר – תעשו את זה כמו שצריך. בניית אתרים מקצועיים היא תחום התמחות שמחייב הבנה מעולה וניסיון. סליחה מראש אבל לא כל אחד מסוגל לבנות אתר מקצועי… חשוב להבין את התחום ולהגיע מרקע שיווקי מאוד, מאוד מקיף.
אנחנו חברה לבניית אתרים וקידום בגוגל. ההתמחות שלנו היא בניית אתרים מקצועיים שיהפכו לנכס דיגיטלי מניב.