בניית קישורים לקידום בגוגל – האם זה עדיין רלוונטי?

לא רק שזה עדיין רלוונטי, זה כלי חיוני לקידום אתרים – בניית קישורים נכונה יכולה ממש להטיס אתרים במעלה הדירוג של גוגל. אל תשאלו אותנו, תשאלו את גוגל.
בניית קישורים

אחד הגורמים שקובעים איכות הוא כשאתרים מובילים אחרים מקשרים או מתייחסים לתוכן" – Google

לדברי גוגל לאחר זיהוי תוכן רלוונטי, המערכות שלהם מתעדפות את אלו שנראים מועילים ביותר. לשם כך, האלגוריתם מזהה סימנים שעוזרים לו לקבוע איזה תוכן מציג מומחיות, סמכותיות ואמינות. עבור האלגוריתם, קישורים שמובילים מאתרים איכותיים אל האתר שלכם הם סימן כזה.

מאמר בניית קישורים - ציטוט גוגל httpswww.google.comsearchhowsearchworkshow-search-worksranking-results

מובן מאליו שזה לא הכלי היחיד ואם האתר לא יעמוד בתקנים אחרים אז האלגוריתם יזהה גם את זה, אבל אם עשיתם את הכל כמו שצריך והאתר עדיין זז באיטיות בדירוג, הוספת קישורים נכנסים (עם דגש על איכות) יכולים להאיץ את קצב ההתקדמות באופן דרמטי.

 

בניית קישורים: איך היא תורמת לקידום האתר שלכם

העובדה היא שבשוק תחרותי ממש קשה לקדם אתרים בצורה משמעותית ללא קישורים חיצוניים. אם אין לך מתחרים, הרווחת. אבל סביר להניח שגם בתחומך התחרות תלך ותגדל. מי שמכין את העסק שלו מראש למקרה של תחרות יישאר בראש הדירוג בזכות בניית קישורים אפקטיביים שיש להם ותק וציון איכות גבוה.

השאלה הראשונה שאנחנו נשאלים היא בדרך כלל – אם זה כזה טוב, איך זה שרוב העסקים לא עובדים עם קישורים חיצוניים?

בעלי אתרים רבים מנסים לחסוך ולקדם את האתר שלהם בעצמם (או בעזרת המזכירה, האחיין, החבר שלמד מחשבים וכן הלאה), ולא לוקחים בחשבון כמה דברים:

  • בניית קישורים היא פעולה מקצועית ביותר שדורשת התמקצעות
  • הפעולה עצמה מאוד סיזיפית ורוב האנשים מתייאשים די מהר
  • התהליך לא יכול להתבצע במלואו תוך זמן קצר, כלומר צריך מחוייבות לזמן ארוך (וסבלנות!)
  • לפני קישורים יש חשיבות לבניית אתר נכונה ותוכן איכותי. בלי שני אלה גוגל לא יקדמו את האתר שלך
  • זאת הסיבה שקידום אתרים אורגני איכותי (SEO) מבוצע על-ידי חברות שבקיאות בכל השרשרת: בנייה נכונה, כתיבה נכונה, קידום נכון.

אין קיצורי דרך – אבל יש ערך!

 

סבבה, הבנתי – אבל מה זה בכלל 'בניית קישורים'??

המילה קישור היא ברורה – לדוגמה: "לחצו על הקישור הזה כדי לקרוא עוד על SEO". במקרה הזה מדובר בקישור פנימי שמוביל אותך לעמוד אחר באתר הזה. אפשר לייצר מלא קישורים פנימיים ששולחים את הגולש מעמוד לעמוד אבל זה לא מה שגוגל מחפשים (ובצדק, כי זה סתם מטרטר את הגולש).

קישור חיצוני לעומת זאת, הוא כשאתר א' מכוון את הגולש לאתר ב', ואתר ב' מרוויח קישור שמגיע מבחוץ. הנה דוגמה פשוטה – האתר של שוקו מרקטינג נהנה מקישורים חיצוניים מאתרי פורטל וגוגל יכולים לקבוע בהתאם לכך שאנחנו רלוונטיים ולא fake:

צ.מסך של קישורים חיצוניים לשוקו

כשאנחנו אומרים 'בניית קישורים' הכוונה היא תמיד לקישורים חיצוניים, כי זה מה שבאמת חשוב.

כל אחד יכול לבנות קישורים פנימיים באתר שלו, אבל זה כמו לראות אדם שמדבר עם עצמו או משבח את עצמו ללא שום הוכחה.

קישורים חיצוניים זה יותר מאתגר. נרשמתם לכל אתר פורטל חינמי שאפשר (שזה חשוב וטוב) אבל מה אחר כך? איך לגרום לאתר כמו ynet להוציא אליכם קישור?

אתם יכולים לשלם להם על כתבה ממומנת אבל זה יקר מאוד ולא בהכרח מביא "תוצאות" כי המטרה האמיתית של בניית קישורים היא לא להביא מלא גולשים אל האתר (זה כבר סיפור אחר) אלא לגרום לגוגל לתת לאתר שלכם ציון איכות גבוה וכך לגרום לאתר להתקדם בדירוג של גוגל באופן אורגני.

זאת השקעה בעתיד שלכם, היא לא תחליף לקידום אקטיבי שמכניס גולשים כאן ועכשיו. אני אזכיר שהתוצאה האורגנית הראשונה בגוגל מקבלת את רוב התנועה. המקום השני מקבל בערך חצי מזה והמקום השלישי הרבה פחות.

אם אין לכם בעיה לראות את המתחרים שלכם עוקפים אתכם בדירוג האורגני, זאת זכותכם, כמובן. אבל זאת ראייה לטווח קצר מאוד.

חשוב מאוד להדגיש:

אם האתר שלכם לא בנוי נכון, גוגל יכולים "להעניש" אותו עם ציון איכות גרוע ואז, גם עם רשת מדהימה של קישורים חיצוניים, האתר לא יתקדם.

לבדיקה מהירה (חינם) לגבי הפוטנציאל של האתר שלכם, פנו אלינו עכשיו.

 

בניית קישורים: יתרונות שאסור לפספס

יש יתרונות רבים לבניית קישורים, הנה כמה מהיתרונות החשובים ביותר:

שיפור הסמכות של האתר

תארו לעצמכם שיש לכם עשרות המלצות מעולות מלקוחות מרוצים. בעיני כל מי שמסתכל עליכם עכשיו אתם תיראו כמו סמכות. נכון?

עכשיו תארו לעצמכם שעשרות אתרים איכותיים מקשרים אליכם ומצביעים עליכם באופן חיובי. זה בדיוק מה שגוגל רואה כשיש לכם קישורים איכותיים. וזה מוביל אותנו לפרמטר חשובים בקידום אתרים: סמכות של אתר.

גוגל אוהב אתרים בעלי סמכות גבוהה, והסבירות היא שהאתר יטפס לראש התוצאות גם גד אתרי מפלצת. דוגמה – קידום שעשינו לאתר בתחום הפנסיה שהוביל לכך שהוא התחיל להתקדם מהר למרות שהמתחרים הם 'כללית', 'הראל' וכדומה.

אם יש לכם מתחרים שעוקפים אתכם בגוגל, ואתם רוצים לתת פייט – זאת הדרך המהירה לכך.

להיות סחבקים של גוגל

גוגל הוא מנוע חיפוש "חושב". נכון, כתבתם תוכן מעולה והשקעתם באתר תקני, ובכל זאת עדיין יש לכם מתחרים שעשו בדיוק את אותו הדבר. איך תבלטו?

בניית קישורים רלוונטיים ואיכותיים עוזרת למנוע של גוגל להבין טוב יותר במה אתם עוסקים. כשיש הבנה טובה יותר, הסיכוי שלכם להתברג גבוה יותר משתפר.

מכיוון שגוגל הוא רובוט, קל לו ללמוד אודותיכם מהקישורים הנכנסים לאתר. אחרי הכל, כל אחר כמעט כותב על עצמו שהוא מומחה לכך וכך. השאלה שהרובוט של גוגל שואל היא, מי עוד חושב ככה?

לדוגמה, אם ערוץ הילדים יוציא קישור אלינו (חברה לבניית אתרים וקידום בגוגל) יש מצב שהרובוט של גוגל יתבלבל ואולי אפילו יחשוד בנו. אבל אם אתר בעל הקשר עסקי יקשר אלינו, זה ייחשב קישור רלוונטי.

שיפור דירוג האתר בגוגל

זה באמת הדובדבן על הקצפת, והסיבה שעבורה כל המאמץ הזה נעשה. בתכל'ס, זאת המטרה של קידום אתרים בגוגל. קידום אורגני ללא קישורים חיצוניים הוא חצי קלאץ' – זה פשוט לא אפקטיבי מספיק כדי להתחרות, במיוחד בתחום תחרותי.

 

השורה התחתונה

כל אחד יכול לבנות בקלות אתר אינטרנט מודרני, להזין בו תוכן איכותי ולייצר חווית משתמש טובה. בניית קישורים נותנת משנה תוקף לאמינו ולסמכותיות של האתר, ותעזור גם לאתר חדש או קטן להתברג מהר יחסית במקומות הגבוהים בגוגל.

כן, זה עולה כסף.

כן, זה זול יותר מקידום ממומן.

כן, זה בונה תשתית חזקה מאוד של קידום לאתר שלך.

ובהחלט כן, אנחנו יודעים לעשות גם את זה!

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'Shoco Marketing', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'Shoco Marketing', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

רוצה לראות את המחירון שלנו?