האם משתלם לבנות אתר וורדפרס-אלמנטור?

למעלה מ-43% מהאתרים בעולם בנויים בוורדפרס וכ-10% משתמשים גם במערכת ניהול התוכן של אלמנטור. מבין מיליון האתרים המובילים בעולם, 36.28% נבנו בוורדפרס.

הפלטפורמות המובילות הבאות הן Shopify עם 4.1%, Wix עם 2.3%, Squarespace עם 2%.

מכיוון שוורדפרס נמצאת במגמת צמיחה למעלה מ-10 שנים ניתן לטעון שזה הימור די בטוח לבנות אתר בוורדפרס – ומי שרוצה אתר שקל יהיה להעלות איליו תוכן ולבצע שינויי עיצוב, כדאי שישתמש גם באלמנטור.

בניית אתר וורדפרס - לפטופ על שולחן, מוכן לבניית אתרים

מה זה וורדפרס?

וורדפרס (WordPress) היא מערכת חינמית לניהול תוכן (CMS) המשמשת ליצירה וניהול של אתרי אינטרנט. וורדפרס מאפשרת למשתמשים גמישות רבה בעיצוב וסידור האתר עם ממשק ידידותי למשתמש, מה שהופך אותה לפלטפורמה אפקטיבית לבניית אתרים מקצועיים מבלי להזדקק למיומנויות טכניות מתקדמות.

רקע: וורדפרס שוחררה בתחילה בשנת 2003 כפלטפורמה ייעודית עבור בלוגים, אך עם השנים התפתחה למערכת ניהול תוכן מלאה עם קהילה גדולה ופעילה של מפתחים, מעצבים ומשתמשים. ניתן כאן למצוא מידע נוסף רב על וורדפרס מהאתר הרשמי של המערכת: https://wordpress.org/

עיצוב ופונקציונליות: אחת הסיבות המרכזיות לפופולריות של וורדפרס היא הגמישות שלה. משתמשים יכולים לבחור מבין אלפי ערכות נושא חינמיות כדי לשנות את המראה ואת נוחות השימוש של האתר שלהם, והם יכולים גם להרחיב את הפונקציונליות של האתר על ידי התקנת תוספים כמו טפסי יצירת קשר, מסחר אלקטרוני, אופטימיזציה של SEO ועוד.

נוחות ונגישות בשימוש: וורדפרס ידועה בנוחות השימוש שלה, מה שהופך אותה לנגישה למתחילים ועדיין אטרקטיבית גם למפתחים שמעוניינים באפשרויות התאמה אישית מתקדמות.

אבטחה: כדי להגן על אתרי וורדפרס, הפלטפורמה משחררת עדכונים באופן קבוע שמטפלים בכל נקודות תורפה.

ואחרון חביב, קידום במנועי החיפוש: אתרי וורדפרס ידועים ביכולות האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) שלהם, המסייעים למשתמשים לשפר את הנראות של האתר שלהם בתוצאות של מנועי החיפוש.

מה זה אלמנטור?

אלמנטור ((Elementor הוא תוסף פופולרי מהסוג של "גרור ושחרר" לבניית אתרים עבור וורדפרס. עם אלמנטור קל יותר לעצב אתרים בהתאמה אישית ללא צורך לדעת קוד.

התוסף של אלמנטור מספק מגוון רחב של אפשרויות (תבניות ווידג'טים) מעוצבות מראש, שמשתמשים יכולים להתאים אישית לצרכים שלהם. הוא מציע גם תכונות מתקדמות כמו יכולת ליצור תוכן דינמי עם שילובים עם תוספים וכלים פופולריים.

בזכות הממשק הידידותי של אלמנטור הוא נהיה פופולרי הן למתחילים והן למעצבי אתרים מנוסים המעוניינים ליצור אתרים מקצועיים ומושכים מבחינה ויזואלית ביעילות:

  1. ממשק גרירה ושחרור אינטואיטיבי: מקל על המשתמשים ליצור עיצובים מורכבים של פריסת עמוד בלי לכתוב קוד. משתמשים יכולים פשוט לגרור אלמנטים כמו טקסט, תמונות, כותרות וכפתורים על הלוח ולהתאים אותם לפי הצורך.
  2. ספריית תבניות מעוצבות מראש: באלמנטור תמצאו תבניות עבור סוגים שונים של אתרים וחלקי עמודים. משתמשים יכולים לבחור מתוך תבניות אלה ולהתאים אותן ליצירת עיצובים ייחודיים במהירות. זה חוסך זמן ומאמץ בעיצוב דפים מאפס.
  3. עריכה רספונסיבית לגלישה בסלולר וטאבלט: תכונת העריכה הרספונסיבית מאפשרת למשתמשים לצפות בתצוגה מקדימה ולהתאים את הפריסה עבור גדלי מסך שונים, מה שמבטיח חווית משתמש טובה בכל מכשיר.

ויש עוד יתרונות רבים. בסך הכל, אלמנטור הופך את חוויית בניית האתר והתחזוקה שלו לקלים, תוך שמירה על מראה מקצועי, ומציע סוללת כלים ותכונות.

החוויה האישית שלנו עם בניית אתר וורדפרס בשילוב עם אלמנטור

כחברה לבניית אתרים – וגם כמקדמי אתרים בגוגל (קידום אורגני SEO) – אנחנו מאוד מרוצים מהפלטפורמה. לא רק שאנחנו מקבלים תוצאות מעולות בעצמנו, כשיוצא לנו לעבוד עם פלטפורמות אחרות אנחנו רואים ממקור ראשון את הסרבול ואת המגבלות שהפלטפורמות האחרות מייצרות בהשוואה לוורדפרס ואלמנטור.

בתור מערכת שנולדה במקור לבלוגרים, היא סופר ידידותית לגוגל. האתרים שאנחנו בונים, גם כשאין להם קידום מקצועי, עדיין מתקדמים היטב ביחס למתחרים.

וכשעושים קידום אורגני הם טסים.

אז כן, מכל הפלטפורמות שיצא לנו לעבוד איתן, אנחנו רואים מבחינה סטטיסטית יתרונות מעשיים רבים לעבודה עם וורדפרס אלמנטור.

ויש עוד נקודה: עסק שבנה אתר לא צריך להיכנס ל-"חתונה קתולית" עם בונה האתר. מה אם כלקוח בא לך לעבוד עם ספק אחר? יש מערכות שלא מאפשרות את זה. בונה האתר עשוי להשתמש בפלטפורמה שמחייבת אותך לחזור אליו שוב ושוב ולהיות לקוח שבוי. אנחנו, כמדיניות, לא אוהבים את זה ומכבדים את העובדה שהלקוח אולי ירצה לעבור ספק בעתיד. במקרה כזה, קל למצוא ספקים ששולטים בוורדפרס אלמנטור.

טיפים לבחירת בונה אתרים

מעבר לבחירת פלטפורמה שתשרת את העסק עוד שנים קדימה, יש כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם. לדוגמה, זה לא מספיק שבונה האתר עובד עם וורדפרס – אז הנה כמה טיפים לסיכום המאמר הזה:

מגוון וגמישות בעיצוב:

לפני שמחליטים על בונה אתרים, חשוב להעריך את תיק העבודות שלו כדי להבין את היכולות המקצועיות ואת הרבגוניות שלו בעיצוב ובתחומים עסקיים שונים. יש בוני אתרים שעובדים לפי שטנץ, תבנית שחוזרת על עצמה. הם יכולים לעשות עבודה נפלאה אבל אם תבקשו עיצוב שונה הם עלולים להתבלבל או לא לעשות עבודה טובה.

מחיר יקר לא בהכרח אומר שהאתר טוב יותר

ומצד שני מחיר זול לא אומר שהאתר יהיה רע יותר… מה שחשוב להעריך זה את מה שמקבלים ביחס לעלות. מהצד שלך, חשוב להכין מראש תיאור מפורט של דרישות האתר ומהנחוץ לך ואז לוודא שהצעת המחיר מתייחסת לכל הנקודות החשובות לך. אם הצעת המחיר מלאה בביטויים מקצועיים ולא ברורים, יש לבקש מבונה האתרים הבהרה עד שהכול יהיה ברור גם לך.

בונה אתרים שהוא גם מקדם בגוגל

יש יתרון אדיר לשליטה בשתי המיומנויות האלה. מניסיון אישי, אנחנו יודעים מראש מה גוגל אוהב ומה לא ובונים את האתרים מלכתחילה לקידום מהיר. אנחנו גם יודעים לזהות כותרות שלא יהיו נכונות לקידום ומייעצים ללקוחותינו מה לשנות וכך חוסכים להם טעויות רבות.

התרשמות אישית

בניית אתר זה לא פעולת בזק אלא תהליך, שבו בונה האתרים צריך להתאים את מוצר הסופי לחזון שלך. אם אין התאמה אישית ביניכם זה עלול להיתקע ולהיגמר רע. אם תחושת הבטן שלך אומרת לך שבונה האתרים לא קשוב אליך ולא באמת קולט אותך, אולי כדאי לבדוק אופציות נוספות…

וכהמלצה אחרונה בהחלט, אני ממליצה לבחור בונה אתרים שעובד בוורדפרס ועם אלמנטור.

למידע נוסף על בניית אתרים:

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'Shoco Marketing', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'Shoco Marketing', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

רוצה לראות את המחירון שלנו?