דף נחיתה או אתר אינטרנט: 7 הבדלים שחייבים להכיר

דף נחיתה הוא כלי חזק מאוד בשיווק דיגיטלי, ובשימוש נכון הוא משיג עבורכם תוצאות מצוינות – אבל הוא לא תחליף לאתר אינטרנט. איך יודעים מתי נכון לבנות דף נחיתה ולא אתר, או את שניהם?

דף נחיתה      

מה זה דף נחיתה בכלל?

הכי פשוט: דף נחיתה הוא דף אינטרנט יחיד. מה שאתם רואים זה מה שיש. אי אפשר לעבור מדף לדף כמו באתר, המסר ממוקד מאוד ואם זה מעניין אתכם אתם יוצרים קשר. זהו.

דף נחיתה יכול למכור מוצרים בודדים אבל הוא לא תחליף לחנות אונליין. לדוגמה, אם יש לכם קורס ואתם רוצים שאנשים יירשמו אליו ישירות אפשר להסתפק בדף נחיתה. אבל אם תרצו למכור מגוון קורסים בנושאים ובמחירים שונים אתם תצטרכו חנות אונליין מקצועית שמאפשרת השוואת מוצרים, חיפוש, מידע נוסף, רכיב הרשמה מקצועי ועוד.

בגלל שמדובר בתוכן קצר מאוד, הדף לא יופיע בחיפוש כללי בגוגל וצריך לקדם אותו – לכן דף נחיתה יכיל מסר מאוד שיווקי, בניגוד לאתר מקצועי שבו ננסה ליצור איזון בין שיווק למידע ותוכן אינפורמטיבי.

יש הרבה שאפשר לכתוב על דף נחיתה לעומת אתר, הנה 7 נקודות שלדעתי הן החשובות ביותר:

 

מה המטרה שלך?

זאת הנקודה הראשונה שצריך להבהיר לפני שבכלל מחליטים אם ללכת על בניית דף נחיתה או בניית אתר מקצועי.

המטרה של דף נחיתה:

לגרום להנעה לפעולה שמקדמת את העסק. בגלל שמדובר בדף בודד עם מסר ממוקד, ומכיוון שנדרשת השקעה כספית בקידום, כדאי לשקול היטב מה אנחנו רוצים להשיג. במקרים רבים עסקים בוחרים להציג שירות פופולרי במחיר מיוחד כדי "לצוד" לידים. לא תמיד האסטרטגיה הזאת מוצלחת כי אתם תקבלו לידים שמחפשים שירות פופולרי במחיר זול ולא מעוניינים להשקיע כסף בשירות יקר יותר, אפילו שהוא איכותי. בנוסף, אם תעשו את זה נכון, תקבלו הרבה לידים – מישהו צריך לנהל את שיחות הטלפון ולבצע את המכירה. אם אתם לא ערוכים לכך, או מחפשים לקוחות בודדים, האסטרטגיה הזאת לא תתאים לכם.

המטרה של אתר מקצועי:

להציג את העסק באופן מלא ומורחב, כולל תחומי ההתמחות, אודות, וטיפים או מאמרים שמראים שאתם יודעים מה אתם עושים. אפשר להשתמש באתר ברכיבים שונים ובאופן כללי לעשות רושם חזק וטוב. אתר טוב יעביר את המסר השיווקי בצורה מאוזנת עם מידע אינפורמטיבי.

 

מי קהל היעד שלך?

קהל יעד הוא הדבר החשוב ביותר, שחובה להגדיר בתחילת כל פרויקט שיווקי. לדוגמה, מזון תינוקות מיועד להורים ממש לפני או ממש אחרי לידה – בעיקר אימהות. אבל צעצועים לתינוקות כוללים קהל שונה: אנשים שמחפשים מתנה ליולדת. כאן הקהל יכול לכלול דודים, עמיתים לעבודה, חברות מהשכונה ועוד.

קהל היעד של דף נחיתה:

קהל היעד מאוד מדויק. אין לנו מספיק מקום להתחיל לתפוס את כולם. לדוגמה, 'טיול מאורגן ליפן באביב' פונה לקהל בוגר, שיש לו כסף, ולא לתרמילאים. חדר כושר שרוצה להגביר את הנוכחות הנשית בלי לאבד את הקהל הגברי יכול ליצור דף נחיתה אולטרה-נשי, ולדעת שהוא לא מבריח את הקהל הגברי.

קהל היעד של אתר מקצועי:

כאן קהל היעד יותר רחב ואנחנו פונים אל המענה המשותף. באתר תדמית או חנות אונליין יש לנו מספיק שטח להעביר כמה וכמה מסרים ולפנות לקהלים שונים. הדוגמה הפשוטה ביותר היא חנות אופנה אונליין – בעזרת באנר אנחנו "מכוונים" את הגולשים למקום הנכון: אופנת נשים, נערות, גברים, ילדים, הנעלה, אקססוריז וכו'. באופן דומה, חברת ייעוץ עסקי פונה לאנשי עסקים, כאשר המכנה המשותף יהיה נושאים כמו הגדלת הכנסות, ניהול עובדים, התייעלות ארגונית וכו'. כל אחד מאלה זוכה לדף משל עצמו, מאמרים נוספים, סרטונים ועוד.

 

דגש על עיצוב

נושא העיצוב חשוב להצלחת כל קמפיין, ובמיוחד דף נחיתה ואתר. הדגש משתנה בהתאם למטרה ולקהל היעד.

עיצוב של דף נחיתה:

בדף נחיתה יהיה עיצוב דומיננטי. מכיוון שמדובר בדף בודד, ובדרך כלל לא ארוך מידי, יש לנו הזדמנות "קצרה" ליצור את הרושם הנכון. הכפתורים וההנעה לפעולה יהיו דומיננטיים יותר והפונטים גדולים יותר.

עיצוב של אתר מקצועי:

באתר אינטרנט יהיה איזון בין חלקים מעוצבים וחלקים אינפורמטיביים. הסיבה העיקרית היא שקשה לעין להתמודד עם עודף עיצוב, וצריך קצת להרגיע. עיקר העיצוב יהיה בדף הבית, שסוקר את כל תחומי ההתמחות של העסק ומאפשר לגולש לגבש דעה מהירה לגביו. יחד עם זאת, גם כאן חובה להתייחס לקהל היעד: לדוגמה, אנשים מבוגרים ברוב המקרים לא סובלים עודף תנועה ואפקטים, בניגוד לקהל צעיר שמחפש את התנועה ואת הגימיקים.

 

כמות המידע

דף נחיתה כולל מידע מצומצם יחסית. אתר, לעומת זאת, צריך לכלול כמה שיותר מידע. הנה ההסבר המקוצר.

כמות המידע של דף נחיתה:

יש כמה דעות מובילות בנושא הזה, ואני אומרת שבשורה התחתונה האורך הנכון תלוי במה שאנחנו מנסים לשווק ובכמות הלידים שאנחנו מקבלים. אין שטנץ. דף נחיתה יכול לכלול כותרת חזקה, 2-3 משפטי הסבר מלהיבים, טופס צור קשר, תמונה מדהימה וזהו – או שהוא יכול לכלול מידע נוסף, סיפורי הצלחה, גלריה ועוד. מה נכון? מה שמייצר יותר לידים טובים. תזכרו שדף הנחיתה הוא בבעלותכם והמקדם שלכם צריך לדעת לשנות אותו אם קמפיין לא נותן תוצאות.

כמות המידע של אתר מקצועי:

אתר מקצועי הוא השקעה לטווח ארוך, הוא מייצג אתכם מול גולשים שרוצים לדעת עליכם יותר וצריך להראות שאתם עסק מוביל. לכן אתר חייב – חייב! – להתברג בדירוג האורגני של גוגל כמה שיותר מהר. אם הוא בנוי נכון ואתם מעלים אליו שפע של תוכן מעניין ורלוונטי (שמבוסס על מילות מפתח נכונות) אז הוא יתחיל לטפס בדירוג. אל תחששו לחפור, זכרו שהגולש לא חייב לקרוא את כל מה שכתבתם. אבל אם לא תכתבו ולא תעלו תוכן זה כמו להשקיע בנכס צדדי באזור נידח, זה פשוט לא משרת אתכם.

 

יש החזר השקעה?

ההשקעה בבניית אתר גבוהה יותר מאשר בבניית דף נחיתה. יחד עם זאת, עם דף הנחיתה תצטרכו לשלם כדי שהוא יקבל חשיפה. כך או כך מדובר בהשקעה. מה משתלם יותר?

החזר השקעה של דף נחיתה:

עלות ממוצעת של בניית דף נחיתה מקצועי נעה בין 1,000 ל-3,000 ₪. יש גם פלטפורמות רבות שמציעות דפי נחיתה חינם, אבל חינם תמיד מגיע עם מחיר… בנוסף, יש את עלות הפרסום (קידום ממומן). המחירים של גוגל די דומים לפייסבוק/אינסטגרם אז בואו נגיד שאין טעם לפרסם בפחות מ-1,500 ₪ לחודש בממוצע לצורך החישוב. הדרך הבסיסית ביותר לחשב החזר השקעה הוא לוודא שעסקה אחת מכסה לכם חודש קידום (מינימום). בתחומים מסוימים אנחנו רוצים שהלקוחות האלה ימשיכו לקנות ואז החישוב משתנה לפי ערך עסקה שנתית: לדוגמה, באיפור ערך קנייה ממוצעת הוא כ-400 ₪ אבל כמות המכירות החוזרות היא גבוהה ויכולה בקלות לעמוד על 4,000 ₪ לשנה.

החזר השקעה של אתר מקצועי:

עלות ממוצעת של אתר מקצועי, שבנוי נכון לקידום בגוגל, מתחילה סביב 4,000 ₪ ומעלה. יש גם אתרים "חינם" שבהם צריך לשלם המון על האחסון (דבר שבסופו של תהליך עולה לכם הרבה, הרבה יותר). אפשר לעשות קידום ממומן גם לאתר ואז החישוב למעלה רלוונטי גם לכאן. בנוסף, אתר מקצועי שרוצה להצליח בטווח הארוך צריך קידום אורגני, טווח המחירים הממוצע נע בין 2,000 ל-3,000 ₪ לחודש שוטף, בהתאם לכמות העבודה המושקעת. אנחנו, לדוגמה, מציעים "קידום משולב" במחיר משתלם, שמעלה את האתר מהיום הראשון למיקום גבוה ותחרותי עם קידום ממומן ובמקביל מעלה אותו בדירוג האורגני בקצב מתון. המטרה היא להוריד את תקציב הקידום הממומן ברגע שהאתר עלה בדירוג האורגני. קשה לכמת את החזר ההשקעה של קידום אורגני כי הוא לא מוחלט, אבל מכיוון שזאת הוצאה מוכרת אז היא נכנסת להוצאות הקבועות של העסק, כמו כל פרסום אחר.

 

אפקטיביות בהמרה

עכשיו הגענו לשאלת מיליון הדולר, והשורה התחתונה של המאמר הזה.

המרה של דף נחיתה:

נהוג לחשוב שדף נחיתה ממיר הרבה יותר מאתר, בזכות המיקוד החזק שלו וההנעה לפעולה. יש מקרים שבהם היתרון של דף נחיתה הוא ברור ובולט, אבל לא תמיד. יש גם מקרים שבהם, מבחינה תקציבית עסק בתחילת דרכו יעדיף דף נחיתה, ולאחר מכן ישדרג לאתר. זה הגיוני כשאין עדיין מספיק חומרים שיצדיקו אתר אבל אני מזכירה שדף נחיתה מגיע עם "תג מחיר" גבוה בגלל הצורך לפרסם אותו בכלים ממומנים.

המרה של אתר מקצועי:

כאן יש את הכוח האדיר של חשיפה רחבה "אורגנית" – אנשים יכולים לגלות אתכם גם בלי שפרסמתם דבר בזכות תוכן איכותי. אתר מקצועי יכול לעלות בדירוג בגוגל ויכול לשכנע לידים לעבוד איתכם לעומת דף נחיתה שיש בו פחות מידע. מבחינה סטטיסטית, בנינו ללקוחות דף נחיתה מעולה, ואז, כשבנינו להם אתר מלא תוכן ומקצועי, האתר המיר אפילו טוב יותר וחסך להם כסף.

 

שיטות קידום וחשיפה

תמיד אפשר לעשות יותר כדי לחשוף דף נחיתה או אתר, ובסופו של דבר זאת החלטה תקציבית ותפעולית של העסק – כמה כסף להשקיע וכמה לידים אנחנו באמת רוצים (ויכולים) לקלוט. אני רושמת כאן את השיטות העיקריות, שמתאימות לכל סוגי העסק.

קידום וחשיפה של דף נחיתה:

אם מחפשים בגוגל את המוצר / שירות שלכם אז קידום ממומן בגוגל תמיד יהיה בעדיפות ראשונה, כי מדובר בלידים ממש חמים. אם המוצר / שירות יותר קשור ללייף סטייל (אופנה, אוכל, אטרקציות) אתם תקבלו את עיקר הפניות מהסושיאל – ואז אפשר לפרסם את הקישור לדף הנחיתה בפוסטים כדי שמי שרוצה "הוכחה חברתית" שהעסק קיים יוכל להיכנס ולהתרשם. תמיד תוסיפו ערוץ של שליחת מסרים – זה יכול להיות במייל, וואטסאפ, סמס (כן, עדיין מאוד יעיל), ותצרפו את הקישור לדף הנחיתה. תפרסמו קוד QR, אבל קחו בחשבון שהרבה אנשים לא משתמשים בכלי הזה, אז תמיד תוסיפו בפרסום מילות חיפוש שבוודאות יובילו לדף הנחיתה. אם דף הנחיתה הוא הדף היחיד שלכם באינטרנט, תפרסמו את כתובת הדומיין שלכם באתרי אינדקס כמו דפי זהב, בזק, פורטלים עסקיים וכדומה. תוודאו שקל למצוא אתכם.

קידום וחשיפה של אתר מקצועי:

כל מה שכתוב למעלה תקף גם לאתר, אבל כאן אתם נהנים מהערך המוסף של מנועי החיפוש, ויכולים להגיע לאנשים דרך SEO (קידום אורגני), שהוא ההשקעה הטובה ביותר לטווח ארוך. בנוסף, עם אתר אתם יכולים לפרסם קישור לעמוד פנימי, לדוגמה למאמר – זה חוסך לגולש הרבה זמן בחיפוש מידע.

עד כאן ההשוואה הכללית בין דף נחיתה ואתר. כעצה מקצועית אובייקטיבית אני יכולה להגיד לכם שכל עסק הוא יחיד ומיוחד ולא תמיד מה שנכון לאחד נכון גם לאחר. לכן אנחנו תמיד שמחים לייעץ, ללא תשלום. אם אתם עדיין מתלבטים מה נכון עבורכם, דברו איתנו.

בנוסף, אם יש לכם כבר דף נחיתה או אתר, והם לא ממירים, נשמח לבדוק אותם ללא תשלום ולהמליץ מה לעשות כדי לשפר את המצב.

 

 

למידע נוסף:

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'Shoco Marketing', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'Shoco Marketing', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

רוצה לראות את המחירון שלנו?