כתיבת תוכן לקידום, מה הגימיק שלי?

רוצים לכתוב תוכן איכותי לקידום אתרים? מעולה, הגעתם למקום הנכון. במאמר הזה נעסוק בכמה טכניקות שקל להשתמש בהן גם ברמה של מתחילים. מוכנים?

כתיבת תוכן לקידום - אדם מקליד על הנייד שלו תוכן

כתיבת תוכן לקידום: הסיפור האמיתי

נתחיל עם הטיפ הכי חשוב, זה שאי אפשר בלעדיו: אף אחד לא כותב תוכן כדי להרשים את האלגוריתם של גוגל.

כתיבת תוכן לקידום היא כלי עבודה שעוזר לנו ליצור קשר עם אנשים אמיתיים, שיש להם צורך אמיתי, ואנחנו יכולים לעזור להם. וכך אנחנו מבצעים קידום.

והקטע המעניין מגיע עכשיו –

גוגל מעוניינים שתכתבו לאנשים ולא עבור האלגוריתם שלהם. יש מאחורי זה רציונל עסקי חכם ונכון, אבל כרגע מספיק שתדעו שיש לכם נקודות בונוס על כתיבה לאנשים אמיתיים.

אוקי, אבל על מה לכתוב???

אחד הגימיקים האהובים עליי הוא להשתמש בסיפורי הצלחה (אמיתיים, לא מומצאים) ולהפוך אותם למאמר. ואז אנחנו מקבלים את היתרונות הבאים:

  1. כתיבת תוכן לקידום, שמבוסס על סיפור אמיתי

אנשים אוהבים לדעת מה היתה חוויית הלקוח של אנשים אחרים. זה אמיתי, זה מסקרן, זה בעל ערך. אם ניקח סיפור אמיתי, במיוחד כזה שיש לנו תיעוד שלו (הוכחה), נוכל לייצר תוכן שהוא לא רק מעניין – הוא אותנטי.

  1. שפע של רעיונות לתוכן

אם מכתב התודה של הלקוח הוא ארוך מספיק (לא סתם "היה מעולה, תודה") נוכל להפיק ממנו כמה וכמה תכנים. לדוגמה, מכתב תודה של חברת בנייה גדולה בישראל, שימש אותי לכתיבת מאמר בסגנון ראיון (מיד אתן דוגמה), לכתיבת כותרות חזקות, וגם לשימוש במאמרים נוספים כדוגמה להצלחה.

  1. פנייה מדויקת לקהל היעד

לא צריך להמציא את הגלגל ולחפש את הדברים שמעניינים את הקהל שלכם, סיפורי הצלחה ומכתבי תודה כבר עושים עבורכם את העבודה. זה קהל שכבר קנה שירות, יצא מרוצה ועכשיו משתף במילים שלו – שהן בדיוק מה שאנחנו רוצים.

איך לכתוב תוכן בסגנון ראיון

הנה הרצף הבסיסי שאתם יכולים להשתמש בו. הסיפור הוא כמובן מומצא.

צעד ראשון: לקבל מלקוח מכתב תודה מפורט ככל האפשר.

טיפ: אפשר להכין מראש שאלות כדי להנחות את הלקוחות לכתוב דברים רלוונטיים. לדוגמה, למה החלטת לקחת את השירות, למה בחרת בחברה שלנו, מה היה מצבך בהתחלה, במה טיפלנו, מה מצבך כעת, האם תמליץ על החברה ומדוע.

דוגמה: "החלטתי שהגיע הזמן לבנות לעסק שלי אתר, היה לי חשוב שהאתר יתאים לקידום אורגני כבר מהיום הראשון, וגם שהחברה שתבנה לי אותו תעזור לי לקבל החלטות מה נכון לעשות ומה לא. עשיתי מחקר שוק מקיף והגעתי אליכם. אהבתי את הקונספט וקיבלתי המלצות ששכנעו אותי שאתם תתנו לי את השירות שאני רוצה. השירות היה אישי ובהתאמה לדברים שביקשתי, ובאמת עזרתם לי להימנע מטעויות בזכות הניסיון שלכם. אני מאוד מרוצה מהאתר החדש ויודע איך להעלות תכנים בעצמי כדי לקדם אותו. אני ממש מרוצה וממליץ לאחרים לעבוד אתכם!"

עריכה: עכשיו מגיע החלק היצירתי, שבו אנחנו לוקחים משפטים מתוך הסיפור המלא וכותבים טקסט שמרחיב עליו. לדוגמה, אני אקח את המשפט "החלטתי שהגיע הזמן לבנות לעסק שלי אתר, היה לי חשוב שהאתר יתאים לקידום אורגני כבר מהיום הראשון, וגם שהחברה שתבנה לי אותו תעזור לי לקבל החלטות מה נכון לעשות ומה לא" בתור בסיס:

כותרת ראשית: איך לבחור חברה לבניית אתרים שתהיה שותפה אמיתית לדרך שלך ("חברה לבניית אתרים" זה ביטוי המפתח במקרה הזה).

תוכן: שולה כהן, בעלת חברת בניית האתרים x מסבירה מה חשוב לחפש בבחירת ספק מתאים: "כדי שחברה לבניית אתרים תהיה שותפה אמיתית לדרך, היא חייבת לשים את הלקוח במרכז. אתר טוב יהיה אתר שמשרת את הלקוח ולא את תיק העבודות של בונה האתרים" היא אומרת. יהודה לוי, איש עסקים מהמרכז אומר: "החלטתי שהגיע הזמן לבנות לעסק שלי אתר, היה לי חשוב שהאתר יתאים לקידום אורגני כבר מהיום הראשון, וגם שהחברה שתבנה לי אותו תעזור לי לקבל החלטות מה נכון לעשות ומה לא". לדברי יהודה לוי, הוא עשה מחקר שוק מקיף עד שבחר חברה. לדבריו, מה ששכנע אותו היא שהוא אהב את הקונספט וקיבל המלצות ששכנעו אותו.

במשפט למעלה הדגשתי את החלקים שהוצאתי מהסיפור האמיתי של הלקוח וכיצד שילבתי אותם במשפט. ואך אני ממשיכה, פסקה אחרי פסקה, לבנות תוכן סביב מה שהלקוח באמת כתב.

איך להעשיר מאמר כך שלא יהיה רק 'תוכן לקידום' ובאמת ייתן ערך

כדי שתוכן יהפוך לנכס אמיתי, מועיל ומעניין (כי אנחנו הרי כותבים לאנשים ולא לאלגוריתם) חשוב לשלב בו ערך. אין דבר ששנוא עליי יותר ממאמר עם כותרת חזקה שמבזבז לי את הזמן בחיפוש אחרי הערך המוסף שהכותרת הבטיחה…

  • טיפים – אל תחששו לחשוף את הסודות המקצועיים שלכם. קהל היעד שלכם רוצה לקנות שירות ולא להמציא את הגלגל. תסבירו מה אתם עושים. הם יעריכו את זה ויכבדו את המקצוענות שלכם.
  • סטטיסטיקות – אחד הכלים האהובים עליי: זה מרחיב אופקים ומראה שהשקעתם במחקר שוק. לדוגמה, לצורך מאמר שהכנתי לאחרונה בדקתי את ההיסטוריה של חברת נייק, סיפקתי נקודות מפנה עיקריות וצירפתי גרף שמראה בכמה אחוזים נייק מובילה בשוק שלה לעומת פומה וריבוק.
  • ציטוטים – עוד כלי חזק, שמראה שאתם לא סתם שופכים מילים על הדף אלא מגובים באמירות של אנשים שהצליחו בתחום שלכם. חפשו ציטוטים של אנשים שבאמת הצליחו בתחום שאתם מתמקדים בו, אל תבחרו ציטוט סתם כי הוא נשמע טוב. לדוגמה, בשיווק אני אחפש ציטוט של סטיב ג'ובס או איש עסקים מצליח אחר, ולא של פילוסוף שמעולם לא התנסה בשיווק.
  • התחשבות – דעו מה הקשיים של הקוראים והתייחסו אליהם. לדוגמה, בכתיבת תוכן לאתר שמתמחה בפנסיה ופרישה, חקרתי את התחום ומצאתי שרוב המאמרים הם שבלוניים, כתובים בשפה יבשה מאוד ועם מילים מקצועיות. כל מאמר שערכתי עבר מתיחת פנים משמעותית כדי שידבר אל אנשים אמיתיים ויסביר את הנושא בצורה נגישה.

יש עוד הרבה שאפשר לכתוב על כתיבת תוכן, אבל הדברים הרשומים כאן הם כלי עבודה אמיתיים שלי, לאורך קריירה ארוכה ומצליחה.

אבל כלי העבודה החשוב ביותר, הוא ניסיון – תתחילו לכתוב. אל תחפשו שלמות. תכתבו, תתקנו, תכתבו שוב וכן הלאה עד שזה יבוא לכם בקלות.

 

רוצים לדעת עוד?

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'Shoco Marketing', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'Shoco Marketing', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

רוצה לראות את המחירון שלנו?