איך ליצור אתר מניב? שלחו לנו הודעה. לחצו כאן

איך עושים קידום אורגני בגוגל: מדריך מ-0 ל-100

רוצה להתקדם לגוגל?

זה קל!

מאמרים נוספים

איך עושים קידום אורגני בגוגל? קידום אורגני הוא ה-דבר. זה מאפשר לגולשים שלך לגלות את העסק שלך במנוע החיפוש החזק. אז מה הקטע של גוגל? איך נכנסים לראש שלהם? סקרנים? קראו עוד.

כדי להבין את העקרונות, צריך להיכנס לראש של גוגל ולהבין מה הקטע שלהם, מה הם רוצים בכלל?

איך עושים קידום אורגני בגוגל

מה גוגל רוצה, ולמה?

אם נשים את הקלפים על השולחן נראה שגוגל הוא קודם כל עסק. וכל עסק רוצה לקוחות. כדי שיהיו לעסק (כל עסק) לקוחות, הוא צריך לספק שירות מעולה.

ובכן, גוגל, כעסק, מרוויח בעיקר ממודעות שמופיעות במנוע החיפוש שלו.

הנה דוגמה:

מודעה ממומנת דוגמה

בדוגמה למעלה אנחנו רואים מודעה ממומנת ולא אורגנית (שלנו), שמופיעה בגוגל כאשר מישהו מחפש את הביטוי “קידום אורגני בגוגל”. במילים אחרות, אנחנו אומרים לגוגל, “ברגע שמישהו מחפש את הביטוי הזה, תעשה שהוא יראה את המודעה הזאת”.

בדוגמה למטה נראה את החלק העליון של עמוד גוגל עם תוצאות על הביטוי “קידום אורגני בגוגל”. אני מפנה את תשומת ליבך לכך ש-4 המקומות הראשונים מציגים מודעות משולמות ומופיעה המילה “ממומן” על כל אחת מהן. שאר המקומות הם מה שנקרא “אורגניים”, כלומר מופיעים בצורה “טבעית” ללא תשלום לגוגל.

עמוד גוגל דוגמה

לפי המודל של גוגל, בכל עמוד יכולות להיות מקסימום 4 מודעות בתשלום בראש העמוד ועוד 3 מודעות בתחתית העמוד. במרכז יש 10 אפשרויות שגוגל מציג לנו כי לדעתו הם הכי רלוונטיים למה שאנחנו מחפשים. אלה האפשרויות האורגניות, שמבוססות על דעת גוגל ולא על כך שמישהו שילם לגוגל.

עד כאן הכול טוב ויפה. אז למה גוגל כל כך מצליחים? למה רוב הגולשים בעולם מעדיפים לחפש דווקא בגוגל ולא במנועי החיפוש יאהו, בינג או אחרים?

כאן באים לידי ביטוי העוצמה, החשיבה העסקית ומקור הגאווה של גוגל.

גוגל מבינים שאם התוכן שהם מציעים הוא לא רלוונטי או לא מעניין, הגולשים יינטשו את מנוע החיפוש שלהם ויבדקו מנועי חיפוש אחרים. במקרה כזה, איך גוגל ירוויחו ממודעות, שהם מקור ההכנסה הענק שלהם?

מנקודת המבט של גוגל, אם התוכן שמוצג לגולש לא רלוונטי או מעניין מבחינתו, אז למה שהגולש הזה ימשיך לחפש מידע בגוגל???

לכן, גוגל קודם כל פועלים כך ש-:

  • הגולש יקבל את התוכן הכי רלוונטי עבורו,
  • התוכן יהיה בעל ערך עבור הגולש.

וזאת המהות של האלגוריתם של גוגל – וכך גוגל שומרים על ההצלחה שלהם. הם מציגים לגולשים תוכן ממוקד ורלוונטי, ושיהיה גם מעניין. ככה הגולשים לא נוטשים וגוגל יכולים להמשיך להרוויח מהמודעות של המפרסמים. זה מצב של win-win לכולם: כי גם המפרסמים רוצים שיגיעו אליהם רק גולשים שבאמת מחפשים את המוצר/שרות שהם מציעים.

אז איך עושים קידום אורגני בגוגל?

על מנת להצליח עם קידום אורגני בגוגל, צריך לחשוב כמו הגולש שאליו אנחנו רוצים לפנות.

מה הוא מחפש?

איך הוא מחפש את זה?  

לא מדובר בסוד גדול, גוגל מאפשרים למצוא את כל הנתונים בעזרת ממשק המודעות שלהם. כמו כן יש פלטפורמות נוספות שתומכות בקידום אורגני מאפשרות לגלות מה הביטויים שגולשים מקליקים בגוגל, כמו Ahrefs ועוד. וכמובן, אפשר לפנות לחברה לקידום אורגני שתעשה את הכל.)

וזה השלב הראשון – מחקר מילות מפתח.

המטרה של מחקר מילות מפתח היא לגלות מה הגולשים מחפשים, איזה שאלות הם מקלידים בגוגל, כמה גולשים מחפשים את הביטוי בחודש, – ואז צריך לבדוק האם זה רלוונטי עבורך, האם אלה הביטויים שהכי חשוב לך להציע וכן הלאה.

אלה השאלות הכי חשובות שעליהן צריך לתת מענה.

ברגע שהחלטנו על איזה ביטויים אנחנו רוצים להתמקד, נכתוב על זה מאמר.

כפי שראינו למעלה, חשוב לגוגל שהגולש יקבל את התוכן הכי רלוונטי עבורו (א), עכשיו צריך להשיג גם את (ב): שהתוכן יהיה בעל ערך עבור הגולש.

תוכן בעל ערך, שגם גוגל מחשיבים אותו כבעל ערך, יהיה לדוגמה טיפים, מדריכים, מידע מקצועי ולא סתם מחשבות לגבי הדברים.

החשיבות של מיקוד

כדי שמאמר יקודם היטב ברמה אורגנית, חשוב שנעשה את החיים קלים עבור גוגל. לדוגמה, אם בחרנו בביטוי מפתח “קידום אתרים בגוגל”, חובה שהוא יופיע בכותרת של המאמר: “קידום אתרים בגוגל – איך להשיג עוד לקוחות”, או “מה הכי חשוב לדעת על קידום אתרים בגוגל?”.

טיפ: בנוסף להוספת ביטוי המפתח בכותרת המאמר, כדאי שהכותרת תהיה עם איזשהו טריגר (משהו שגורם לפעולה), קצת לסקרן ולמשוך. לדוגמה, “קידום אתרים בגוגל” זאת כותרת לא מסקרנת אבל “מה אסור לעשות בקידום אתרים בגוגל” לעומת זאת יגרום לאנשים להיכנס למאמר.

עכשיו מגיע החלק החשוב הבא: בכל קישור שאנחנו רואים בגוגל יש גם כותרת וגם תיאור קצר. הנה דוגמה:

כותרת ותיאור קצר דוגמה

אם ביטוי המפתח הוא “קידום אתרים בגוגל”, הוא צריך להופיע גם בכותרת וגם בתיאור הקצר (שמסביר על מה תקראו במידה ותחליטו ללחוץ על הקישור ולקרוא עוד).

יפה, זאת המשימה הראשונה. קודם כל לכתוב כותרת ותיאור קצר שמכילים את ביטוי המפתח שלנו ולהשתדל שגם הכותרת וגם התיאור יהיו מושכים ומסקרנים.

אז מה עכשיו? יצרנו כותרת ותיאור קצר מושכים ומסקרנים, גרמנו לגולש ללחוץ על הקישור והוא נכנס כעת למאמר עצמו. מה הלאה? איך אני עדיין שומר על רלוונטיות ואיך עדיין אני דואג שהמידע שלי יהיה מעניין?

7 הכללים למאמר רלוונטי ומושך

  1. כותרת שמכילה את ביטוי המפתח הנכון לגולש.
  2. תיאור קצר עם ביטוי המפתח שמכילה משהו מסקרן.
  3. לכתוב מאמר אינפורמטיבי ככל האפשר, שיענה על כל שאלה שקשורה לביטוי המפתח ולכותרת עצמה. לתת לגולש מענה מלא ככל האפשר. זה מראה רצינות ועומק והתייחסות שמציבה את הגולש במרכז.
  4. חובה: כותרות משנה. לגולש אין הרבה סבלנות, הוא מחפש מידע מדויק עבורו ולכן יעדיף לעבור על כותרות המשנה ולסרוק את המאמר במהירות במקום לקרוא את הכול. “תן לי את זה בראשי פרקים”. זה הקטע היום. אנשים פחות קוראים מכפי שבעבר. צריך גם לשים את ביטוי המפתח של המאמר לפחות בכותרת משנה אחת.
  5. צריך לדאוג שביטוי המפתח יופיע בתוכן לפחות פעם אחת, אפשר גם יותר לפי ההקשר. שוב אנחנו לא רוצים להמאיס את עצמנו על הקורא עם חזרה מטורפת על ביטוי המפתח אבל אנחנו כן רוצים להזכיר לגולש על מה אנחנו מדברים ובמה אנחנו מתמקדים.
  6. תמונה שווה אלף מילים. צריך להוסיף למאמר תמונה ולוודא שבתיאור שלה מופיע ביטוי המפתח. התיאור בדרך כלל לא יופיע לגולש אלא אם כן התמונה משום מה לא תעלה כמו שקורה כשיש אינטרנט איטי. ואז במקומה יופיע התיאור האלטרנטיבי שלה במקומה. כך או כך, התיאור הזה חיוני עבור המנוע של גוגל.

לפני שנמשיך לסעיף 7, הנה דוגמה לסעיפים 3 עד 6:

כותרת משנה וביטוי מפתח בתוכן דוגמה

בדוגמה אפשר לראות את ביטוי המפתח גם בתוך כותרת המשנה של המאמר, גם בתוכן של המאמר, ואמנם אי אפשר לראות אבל הביטוי נמצא גם בתיאור של התמונה ובמידה והיא לא תעלה בגלל אינטרנט בעייתי יופיע במקומה התיאור: “קידום אתרים בגוגל – חץ שקולע למטרה”.

  1. עכשיו ניגע בנושא שהוא קצת טכני וזה קישורים. עד כמה זה חשוב? קישורים זה בעצם כל העניין של האינטרנט. בלי קישורים, לא היה אינטרנט. אנחנו רואים קישור באינטרנט, לוחצים עליו וככה נכנסים לעמוד כלשהו באינטרנט. בדיוק כמו בעיתון, שמציג בעמוד ראשי מאמר ותוספת “לקריאה נוספת, פתח בעמוד 17…” כך גם באינטרנט. אנחנו רוצים שהגולש ימשיך לגלוש באתר וימשיך לקרוא עוד ועוד, לכן נשתול קישורים במאמר שלנו למאמרים אחרים שנמצאים באתר שלנו וגם נוסיף קישור חיצוני לאתר אחר על מנת שהגולש יוכל להצליב נתונים ו/או לאמת את מה שכתבנו. זה יוצר אמינות וזה מראה על כך שהמידע שלנו טוב וניתן לסמוך עליו.

וזהו זה… זה כל הסיפור!

כל מאמר שנכתב בצורה הזו, יש לו סיכוי להתברג גבוה יותר בגוגל, כי הגשנו לגוגל על מגש של כסף ובצורה ברורה וממוקדת על מה המאמר שלנו מדבר. ואם התוכן הוא בעל ערך לגולש אז הסיכוי של המאמר הזה לטפס בגוגל גדל יותר כי המנוע של גוגל מזהה שגולשים נשארים בדף הזה ולא נוטשים אותו מהר ומגיע למסקנה שהוא כנראה מעניין את הגולשים ויעדיף לקדם אותו….

רוצה לראות איך המאמר שנתתי כדוגמה נראה בפועל?

הנה קישור: קידום אתרים בגוגל: לידים איכותיים יותר – Shoco Marketing חברה לבנייה וקידום אתרים

מקווה שתרמתי להבנה שלך לגבי מה זה קידום אורגני ואיך גוגל פועלים לפי זה. אני כמובן לא מתיימר ללמד כאן את כל התורה של קידום אורגני, אבל רציתי להעביר את הרעיון המרכזי ומה לעזאזל עושה מקדם אתרים או לפחות לבדוק איתו אם הוא מיישם את כל הכללים שכתבתי כאן, להבנה טובה יותר של מה שהוא עושה מאחורי הקלעים.

אם חשבת לקדם בעצמך יש כאן בסיס שאפשר להתחיל ממנו. מספיק ליישם אפילו רק חצי ממה שכתבתי – זה כבר יותר טוב מהרבה אתרים שקיימים בשוק וזה כבר ייתן לך סיכוי יותר טוב להתקדם בגוגל.

לשאלות נוספות אני כמובן זמין לך.

חיים נטע, 052-6848603

רוצה לדעת עוד? (דוגמה לסעיף 7)

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי ‘Shoco Marketing’, מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי ‘Shoco Marketing’, מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

רוצה לראות את המחירון שלנו?