לקבלת הצעת מחיר מדויקת לחצו כאן

7 טיפים לאתר אינטרנט שיפרוץ לשווקים חדשים

רוצה להתקדם לגוגל?

זה קל!

מאמרים נוספים

הכלכלה בישראל לא מאפשרת לך להתרחב בקצב הרצוי? חשבת לפרוץ לשווקים חדשים בזירה הבינלאומית?

הנה כמה טיפים לגבי בניית אתר אינטרנט מתאים, שישרת את המטרה.

אתר אינטרנט - בחור גולש באתר

עד כמה אתר אינטרנט חשוב להצלחה שלך?

נתחיל מנתון סטטיסטי: אתר אינטרנט מקצועי הוא קריטי להתרחבות העסקית שלך.

81% מהקונים עורכים מחקר אונליין לפני קבלת החלטת רכישה.

75% מהגולשים מודים שהם מקבלים החלטה לגבי אמינות של חברה על סמך עיצוב האתר שלהם.

ל-46% מהעסקים הקטנים עדיין אין אתר אינטרנט, מה שעלול לגרום לאיבוד הזדמנויות שיווקיות רבות.

93% מהעסקים מציינים שאתר הוא הכלי היעיל ביותר ליצירת לידים.

לחברות עם נוכחות חזקה ברשת יש קצב צמיחה גבוה ב-5.5% בהשוואה לאלו שאין להן.

אלה רק כמה סטטיסטיקות אקראיות ממחקרים שונים שנעשו, שמדגישות את החשיבות האדירה של אתר אינטרנט מעוצב היטב ורספונסיבי בשיווק. אתר נכון מבסס אמינות, מייצר לידים ומשפר את מעורבות הלקוחות.

אתר שבנוי נכון ומעוצב היטב הוא כלי שיווקי רב עוצמה, ובלעדיו יהיה קשה להתחרות בשוק המקומי – שלא לדבר על חדירה לשווקים חדשים.

לוקליזציה: עקרון מפתח לאתר אינטרנט שנועד לחדור לשוק הבינלאומי

כדי לחדור לשווקים בינלאומיים צריך לצאת לרגע מההרגלים הישראליים שלנו ולחשוב מנקודת המבט של השוק החדש.

איט איז א ביג דיל: לוקליזציה היא קריטית כדי לחדור ביעילות לשווקים בינלאומיים, כל החברות הבינלאומיות וענקיות האינטרנט הגיעו לסטטוס הזה בזכות הבנה מעמיקה של הנושא ונכונות להשקיע בלוקליזציה של האתר כדי לגרום לגולשים מכל חלקי העולם להרגיש שמבינים אותם. לוקליזציה זה לא רק "לכתוב אנגלית ברמה של שפת אם" אלא ההקפדה על דקויות וניואנסים של נימוסים, תרבות, סלנג ועוד. במילים אחרות, אם אנחנו פונים לקהל אמריקאי אנחנו צריכים לתקשר באותו הראש. אם אנחנו פונים לשוק היפני, נתקשר כמו יפנים וכן הלאה.

בתור ישראלים קל לנו להתחבר לרעיון מהכיוון ההפוך – כשפונים אלינו בעברית גרועה, או בסיסמאות שלא מקובלות בארץ… זה גורם לתחושת ניכור.

אתר אינטרנט שמיועד לחו"ל חייב להתייחס להבדלי תרבות ולהתאים את התוכן, העיצוב והמסרים לרגישויות ולהעדפות התרבותיות של שווקי היעד הבינלאומיים. התאמה זו משפרת את יכולת החברה ליצור קשר אמפתי עם הלקוחות הפוטנציאליים.

מחקר מתחרים: Know Before You Go

במיוחד היום, בעידן האינטרנט, כל-כך קל לעשות מחקר שוק ומחקר מתחרים פוטנציאליים שלא שווה לוותר על השלב הזה.

בכל שוק שנרצה לחדור אליו קיימים כבר שחקנים מובילים, שעובדים ומצליחים. כדי לנגוס נתח שוק חשוב להבין מה הם עושים נכון ולא לנסות להמציא את הגלגל. לדוגמה, חיפוש של החברות המובילות בארה"ב בתחום מסוים יכול להניב לך תובנות רבות (או בגרמניה, אנגליה וכו'). במינימום זה ייתן לך תובנות לגבי עיצוב האתר. במקסימום (עם כלים מתקדמים של SEO) זה יעניק לך מידע מודיעיני עצום לגבי מילות המפתח הנכונות, אסטרטגיית SEO ועוד.

אני אתן את האתר האמריקאי שלנו www.shocomarketing.com בתור דוגמה:

אחרי בדיקת שוק ראשונית קיבלתי החלטה אסטרטגית לבנות אתר בלוג, שיקודם היטב ב-SEO ויציג את המומחיות שלנו בעזרת מאמרי תוכן מעולים. היו לכך כמה וכמה סיבות והעיקרית בהן היא שכל החברות החזקות מתמקדות בקידום אורגני. הביסה השנייה היא שעיצוב האתר הישראלי שלנו מבוסס על תיק עבודות שמורכב מאתרים שבנינו בעברית… העיצוב אמנם מהמם אבל הם לא יוצרים הזדהות בקרב דוברי אנגלית.

אגב, עיצוב אתר הבלוג הוא מקורי שלנו, לא תבנית…

בלי אתר אינטרנט לא תיתכן הצלחה שיווקית. נקודה.

כפי שהוכחתי בסטטיסטיקות למעלה, עסק בלי אתר מפסיד הזדמנויות. עסקים ללא אתר לא מסוגלים להגיע לקהל שנמצא באונליין ולכן הם לא יכולים להתחרות היטב.

אבל מעבר לאובדן ההזדמנויות, אני רוצה לגעת בנקודה חשובה נוספת: מיתוג ויצירת מוניטין.

מבחינה עובדתית, כל מי שבנינו לו אתר התחיל ליהנות ממוניטין טוב יותר. זה קרה כמעט בין-לילה, כמו קסם. אבל אין פה שום "קסם", אלה הם חוקי השיווק: להציג את עצמך כהלכה. ואתר מעוצב היטב ומאופיין באופן מקצועי עושה עבודה ששנים של דיבורים לא מצליחים להשיג.

אם כן, המטרה הראשונה במעלה של אתר היא לשמש כמרכז לפעילויות שיווקיות. האתר מאפשר לעסקים להציג ערכים, זהות מותג, וליצור נוכחות מקוונת מעולה המניעה מעורבות לקוחות.

לשמור על אתר מיושן זה כמו להתחרות עם יד אחת קשורה מאחורי הגב.

עוד נקודה כמשכילה עסקים היא לשמור על אתר מיושן ולא מעודכן. אתר מיושן פוגע ביכולת של עסק להתחרות ביעילות בשוק שלו. ככל שחלה התקדמות בטכנולוגיה ובעיצוב, הציפיות של גולשים ממשיכות לעלות. אתר לא מודרני, שאינו רספונסיבי וללא ניווט אינטואיטיבי יכול ליצור חווית משתמש שלילית, להוביל לאחוזי נטישה גבוהים ולחסום באופן פעיל הזדמנויות מכירה.

כדוגמה אני רוצה לתת בי"ס למחול, לקוחות שלי. כשהתחלתי לעבוד איתם כבר היה להם אתר יפה אבל מסורבל וקשה לתחזוקה. בסופו של דבר הם אישרו לי (אחרי מאמצי שכנוע רבים…) לחדש אותו. הלכתי על עיצוב שמותאם מלכתחילה לגלישה בסלולר, יותר נקי ולכאורה "פשוט", ועדיין יפה מאוד. מהיום הראשון שהאתר עלה לאינטרנט, כמות הפניות האורגניות גדלה. האתר פשוט עושה את העבודה. קל לגלוש בו, המסרים ברורים וההנעה לפעולה מאוד פשוטה. עלות האתר כבר מזמן כוסתה על-ידי הפניות הנכנסות – והוא עדיין מייצר לידים על בסיס קבוע.

חשוב לדעת עובדה נוספת לגבי אתר מיושן:

גוגל נותנים ציון נמוך לאתרים שלא עומדים בכללי גוגל העכשוויים. הכללים מתייחסים גם למהירות גלישה ועוד נקודות טכניות. במילים הכי פשוטות, האתר לא יקודם בגוגל ואתרים עם ציון גבוה יעקפו אותו.

בשוק תחרותי מאוד, המשמעות של אובדן דירוג בגוגל בגלל חוויית גלישה לא אופטימלית היא הרסנית מבחינה כלכלית. לכאורה יש לעסק אתר – אבל קשה למצוא אותו בגוגל וקשה לגלוש בו.

שזה מחזיר אותי לנושא של חדירה לשווקים חדשים והתרחבות עסקית – העובדה היא שקשה מאוד להתחרות בשווקים העולמיים ללא אתר מודרני ועדכני.

אופטימיזציה כמפתח לצמיחה והתרחבות: תכתבו עבור אנשים

אתר אינטרנט טוב הוא תוצאה של עיצוב ותוכן. גם אם אתר נראה מצוין, ללא תוכן טוב ורלוונטי הגולשים ייצאו ממנו. וזה ההבדל בין כתיבה "עבור קידום אורגני" לבין כתיבה עבור הגולשים.

כתיבת תוכן היא המפתח שגורם לאתרים להתקדם במנועי החיפוש. אבל אם גוגל מזהה שהגולשים נכנסים לאתר ומיד נוטשים אותו, הוא מוריד את האתר חזרה בדירוג.

אם כן, המטרה היא לא סתם לכתוב תוכן ולהשתמש במילים הנכונות – אלא לכתוב תוכן איכותי, ולשלב בו את מילות המפתח בחוכמה.

כשאני כותבת מאמר אני יכולה להשתמש ב-AI  במקרים מסוימים זה אפילו עובד טוב. אבל אז אני עורכת את המאמר כי האיכות של AI היא לעולם לא באותה רמה כמו כתיבה אמיתית של אדם בעל ניסיון אמיתי. אפשר בהחלט להישען על כלים כמו ChatGPT לכתיבה ורעיונות – אבל חשוב לעבור על הטקסט ולוודא שהוא לא גיבוב של שטויות…

לסיכום, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא חיונית לשיפור הדירוג של אתר במנועי החיפוש ויצירת תנועה אורגנית אל האתר. על ידי שילוב מילות מפתח רלוונטיות במאמרים איכותיים ואינפורמטיביים שנותנים ערך לקוראים, יש לך סיכוי  טוב להופיע גבוה בתוצאות החיפוש ולמשוך לקוחות פוטנציאליים.

עלות-תועלת: אתר אינטרנט הוא השקעה משתלמת במיוחד

בהשוואה לערוצי שיווק אחרים, אתר יכול להיות פתרון שיווקי חסכוני במיוחד. האתר הוא השקעה שמנגישה את העסק לקהל גדול יותר, כולל קהל גלובלי – וזאת ללא צורך בנוכחות פיזית (כמו משרדים בחו"ל) או בקמפיינים פרסומיים יקרים.

לעומת עולם הפרסום המסורתי, עלויות הפרסום באינטרנט נמוכות והתפוצה ממוקדת ומדויקת לקהלים ספציפיים. בקידום אונליין יש את הבונוס של מעקב אחר ביצועי הקמפיינים במטרה למטב את תקציב השיווק ביעילות – דבר שלא קיים בפרסום המסורתי.

החזר ההשקעה מאתר שנבנה נכון ומטרגט נכון את קהל היעד הוא משמעותי. והיעדר אתר כזה פשוט עולה לך בהכנסות שאבדו.

יש כמה אמיתות בשיווק שהן מעל לרמה של "פורמולה" – הן עובדות החיים:

שיווק הוא תקשורת עם הציבור. מי שיושב בשקט ולא עושה מאמצים שיראו אותו יאבד עסקאות.

כמות המסרים שהעסק מוציא היא הדבר שמשפיע על כמות הפניות הנכנסות.

כל שיווק עדיף על שום שיווק. אבל שיווק שמותאם כהלכה לעסק יהיה הכי טוב.

אתר הוא כלי שיווקי בסיסי ולא מותרות. אם אין לך אתר, או אם האתר לא מעודכן, יהיה לך הרבה יותר קשה לשווק.

רוצה להתייעץ? אשמח לעזור >>

למידע נוסף:

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'Shoco Marketing', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.

המאמר נכתב על-ידי רחלי נטע, מייסדת ושותפה בחברת השיווק הדיגיטלי 'Shoco Marketing', מומחית שיווק משנת 1995 ויועצת עסקית. לאורך הקריירה עבדתי עם מאות עסקים מכל הסקטורים והגדלים, המשימה שלי היא לעזור לעסקים להתרחב באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטלי מותאמות עבורם.